رسانه‌های چاپی و غیر چاپی از آگهی‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند
رسانه‌های چاپی و غیر چاپی از آگهی‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند

ندای استان:معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده، رسانه‌های چاپی و غیر چاپی از آگهی‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ندای استان،فرشاد مهدی پور سه‌شنبه در جمع اهالی رسانه در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای جایگاه ویژه‌ای در فعالیت‌های رسانه‌ای کشور است و تاریخ طولانی در این زمینه دارد.

وی بر لزوم شناسایی مسائل و مشکلات حوزه رسانه تاکید کرد و ادامه داد: برخی از مسائل و مشکلات حوزه رسانه که عنوان شده ناشی از موقعیت خاص استانی و برخی دیگر نیز مربوط به مسائل عمومی کشور است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تأمین کاغذ مورد نیاز رسانه‌ها افزود: این موضوع در حیطه کاری معاونت مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد نیست ولی پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

وی یکی از مهمترین دلایل مشکل کاغذ را محدودیت‌های ارزی عنوان کرد و ادامه داد: راهکارهای لازم برای استفاده از ظرفیت واردات و اختصاص یارانه‌ها برای کاغذ دنبال می‌شود و همه سناریوها در حال پیگیری است تا دغدغه فعالان رسانه کاهش یابد.

مهدی‌پور کاهش رسانه‌های چاپی و عدم چاپ در روزهای پنجشنبه خبر داد و افزود: با اصلاح آگهی‌های دولتی قرار است همه رسانه‌های چاپی و غیر چاپی از آگهی‌های دولتی بهره‌مند و به این وسیله از آنها حمایت شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یک سری اصلاحات باید در سامانه صندوق اعتباری هنر انجام شود افزود: کسی که مسئولیت رسانه را قبول می‌کند مکلف به بیمه کارکنان خود است.

وی با اشاره به حمایت از رسانه‌های محلی و کوچک تاکید کرد: بر اساس آئین نامه نمایندگی نشریه‌های سراسری که ۱۵ تا ۲۰ درصد آگهی‌ها به آنها می‌رسد باید سهم آنها به ۳۰ درصد برسد.