سهم تنگستان از اعتبار سفر رئیس جمهوری ۳۹۵ میلیارد تومان
سهم تنگستان از اعتبار سفر رئیس جمهوری ۳۹۵ میلیارد تومان

ندای استان:فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: از محل اعتبار ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به این استان ۳۹۵میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل ۱۱ پروژه عمرانی و توسعه‌ای به این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش ندای استان،عبدالحسن رفیعی پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین اعتباراتی نیز در قالب احداث وتکمیل مدارس، مسکن روستایی و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، اشتغال، احداث و تکمیل پروژه های ورزشی و عمرانی نیز به صورت استانی مصوب شده که بخشی از آن اعتبارات به پروژه‌های شهرستان تنگستان اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات وزارت نفت ۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بزرگراه بوشهر به دیر (قطعه تنگستان) و ۲۹ میلیارد تومان نیز بابت گازکشی به ۶ روستای فاقد شبکه گاز رسانی شهرستان تنگستان مصوب شده است.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: همچنین ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی بنیاد مسکن برای احداث دیوار حائل (حفاظتی) در روستاهای در معرض خطر، سه میلیارد تومان بابت ایستگاه هواشناسی تنگستان از طرف سازمان برنامه و بودجه و ۶۰ میلیارد تومان بابت تکمیل کریدور بزرگراهی جنوب کشور (قطعه اهرم) اختصاص یافت.

وی اختصاص ۵۰ میلیارد تومان بابت اصلاح نخیلات، ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد مخزنی خائیز تا سه ماه اول سال ۱۴۰۱، ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی (نوار ساحلی دشتی و تنگستان، ۱.۹ میلیارد تومان بابت چهار پروژه درمانی و ۱۰ میلیارد تومان بابت تکمیل بیمارستان اهرم از سوی سازمان برنامه و بودجه و تجهیز آن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله دیگر مصوبه‌های سفر دولت برای شهرستان تنگستان عنوان کرد.

رفیعی پور گفت: همچنین مبلغ پنج میلیارد تومان بابت تکمیل پروژه‌های استخر سرپوشیده اهرم، رختکن، استادیوم بنه گز، روشنایی استادیوم اهرم و سالن ورزش روستای “گرگرو” اختصاص یافته است.

فرماندار تنگستان افزود: علاوه براین این اعتبار شماری از خواسته ها و مطالبات مردم و مسئولان نیز از طریق تعدادی از وزیران دولت سیزدهم در دست پیگیری است که بعد از قطعی شدن اطلاع رسانی می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات و اجرایی شدن پروژه‌ها روند توسعه، عمران و آبادانی شهرستان تنگستان شتاب بیشتری گیرد.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت، در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه سال جاری به استان بوشهر سفر کردند.

در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.