۱۲میلیمتر باران در بندر امام حسن دیلم به ثبت رسید
۱۲میلیمتر باران در بندر امام حسن دیلم به ثبت رسید

ندای استان: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در جریان فعالیت سامانه بارشی اخیر ایستگاه بهرگان بندر امام حسن با ۱۲ میلیمتر بیشترین میزان بارش را در این منطقه ثبت کرد.

به گزارش ندای استان،محمدرضا انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شبانه روز گذشته در ایستگاه‌های محمدی و شول گناوه هشت و در ایستگاه‎‌های کلل دشتی و بوشهر نیز به ترتیب هفت و ۶ میلیمتر باران به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: بارندگی‌های این سامانه از لحاظ مکانی بسیار پراکنده و نقطه‌ای بود اما از نظر شدت و مقدار در برخی نقاط باعث جاری شدن روان‌آب در رودخانه‌های فصلی شد.

انصاری ادامه داد: این سامانه تا پایان وقت امروز در استان بوشهر و روی دریا با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با ریزش تگرگ تداوم دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود از ظهر فردا با افزایش تدریجی سرعت وزش بادهای شمالی، دریا تا حدودی در مناطق مرکزی و جنوبی استان مواج شود.

انصاری یادآور شد: از فردا جهت وزش باد شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و هنگام وزش تندباد لحظه‌ای به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت می‏‌رسد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

انصاری اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۹: ۰۵، مد اول ۱۱:۱۰، جزر دوم ۱۵:۰۶ و مد دوم ۲۲:۰۵ خواهد بود.