فعالان فرش دستباف در نمایشگاه دبی شرکت کنند
فعالان فرش دستباف در نمایشگاه دبی شرکت کنند

ندای استان:معاون سازمان صمت بوشهر از فعالان فرش دستباف این استان خواست از فرصت حضور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای معرفی آثار خود استفاده کنند.

به گزارش ندای استان،ابوالقاسم محمد زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی طبق اعلام مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: فعالان فرش دستباف استان می‌توانند از فرصت فراخوان اعزام هیات‌های تجاری، خلق محتوا و برگزاری رویداد‌های برتر فرش دستباف ایران در اکسپو ۲۰۲۰ بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: تشکیل کنسرسیوم برای اعزام هیات‌های تجاری، خلق محتوا و برگزاری رویداد‌های برتر فرش دستباف ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ فرصتی ارزشمند برای معرفی توانمندی‌های کشور به ویژه استان بوشهر به مشتریان خارجی است.

معاون سازمان صمت بوشهر افزود: این کنسرسیوم برای حضور در رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ از فعالان حوزه‌های مرتبط  با اتحادیه‌ها، تشکل‌ها، هنرمندان، کارآفرینان و … ثبت نام می‎کند و متقاضیان در استان می‌توانند با توجه به محدودیت زمان، در اسرع وقت طرح‌ها و پیشنهادهای خود را به رایانامه info@incc.ir به روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران بفرستند.

محمدزاده عنوان کرد: رویداد‌های پیشنهادی باید به معرفی ظرفیت‌های تخصصی فرش دستباف استان بپردازد و محور‌های اشتغال زایی زنان، حفظ فرهنگ، سلامت، تمدن و زیست بوم در همگونی کامل با شعار اکسپو «ارتباط ذهن‌ها، خلق آینده» و ۳ محور اصلی مورد نظر طراحی شود.

او این محورها را این گونه معرفی کرد: ۱- فرصت‌ها (Opportunity) با هدف تحقق پتانسیل و استعداد‌های افراد و جوامع بشری برای ساخت آینده‌ای روشن، ۲- تحرک و پویایی (Mobility) با هدف خلق پویایی هوشمندانه‌تر و سازنده‌تر افراد، اهداف و ایده‌ها به صورت فیزیکی و مجازی و
۳- پایداری (Sustainability) با هدف ترویج زندگی در تعادل با منابع طبیعی مثل استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به جای انرژی تجدید ناپذیر مانند انرژی خورشیدی و به دست آوردن آب از هوا.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: هزینه رفت و آمد و اقامت و اجرا با منتخبان است و قادر خواهند بود از پاویون فرش در اکسپو دبی برای اجرای رویداد‌ها استفاده کنند.