۳ قلوهای برازجانی
۳ قلوهای برازجانی

ندای استان:معاون بالینی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان گفت: حال نوزادان ۳ قلو‌یی که به علت زایمان پیش از موعد دچار مشکلات حاد تنفسی بودند، خوب شده است.

به گزارش ندای استان،دکتر سرور مکاری معاون بالینی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان بیان کرد: مادر بارداری ۳۶ ساله با سابقه بیماری دیابت بارداری و مصرف انسولین، تنگی نفس و استفاده از اسپری، به این بیمارستان مراجعه کرد و به علت شرایط درمانی خاص بلافاصله سزارین شد.

او ادامه داد: به هنگام انجام عمل سزارین پزشک متخصص اطفال به همراه همکاران پرستار بخش ان. ای. سی. یو در اتاق عمل حضور یافتند و به‌محض انجام عمل سزارین، نوزادان که دو پسر و یک دختر بودند به بخش ان. ای. سی. یو بیمارستان منتقل شدند.

معاون بالینی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان افزود: با توجه به زایمان پیش از موعد در هشت‌ماهگی، نوزادان نارس و دچار کمی وزن بودند به طوری که وزن پسر‌ها ۱۹۰۰ گرم و ۱۴۰۰ گرم و دختر ۱۴۰۰ گرم بود.

مکاری عنوان کرد: نوزادان به علت مشکلات حاد تنفسی و وزن پایین بلافاصله به بخش ان. ای. سی. یو (بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان) منتقل واقدامات لازم پزشکی و پرستاری شروع شد.

او گفت: بعد از گذشت حدود ۲۲ روز از دریافت مراقبت‌های ویژه درمانی دو قل (یکی از پسر‌ها و یک دختر) با شرایط مناسب و بهبودی ترخیص شد و یکی از نوزادان همچنان در بیمارستان بستری است، اما با توجه به روند خوب و مناسب درمانی امیدواریم ان‌شاءالله به‌زودی ترخیص شود.