آنچه نمایندگان استان بوشهر در دیدار با رئیس جمهور گفتند
آنچه نمایندگان استان بوشهر در دیدار با رئیس جمهور گفتند

ندای استان:استاندار بوشهر و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری این استان با حضور رئیس جمهور مسائل و مشکلات این استان را بررسی و خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند.

به گزارش ندای استان،استاندار بوشهر در نشست شورای اداری با حضور اعضای هیات دولت بیان کرد: از مهمترین مشکلات استان بوشهر یکی موضوع راه آهن و دیگر موضوع آب است.
احمد محمدی زاده افزود: ساخت راه آهن بوشهر – شیراز آرزوی دیرینه مردم این استان است و عدم اتصال خط سراسری به بوشهر آن را از حیض انتفاع خارج کرده است.
وی ادامه داد: از طرح راه آهن بوشهر – شیراز ۱۴ سال می‌گذرد، ولی بعد از این مدت فقط شاهد ۲۰ درصد پیشرفت هستیم و حتی این خط راه آهن به خط عسلویه هم اتصال ندارد.
استاندار بوشهر عنوان کرد: کمبود آب مشکل دوم استان  بوشهر است، ۹۰ درصد آب شرب این استان از استان‌های همجوار تامین می‌شود و مرکز این استان جزء معدود مراکز استان در کشور است که نوبت بندی آب دارد.
وی تاکید کرد: از آقای رییس جمهور می‌خواهیم طرح تامین حداقل ۳۰ درصد آب مصرفی از آبشیرین‌کن‌ها اجرایی شود.
محمدی‌زاده بیان کرد: تمام تلاشمان در استان برای اجرای دقیق طرح‌های مصوب خواهد بود.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: راه آهن ۱۲ سال معطل مانده، فاضلاب ۲۵ سال مانده، آب شرب و کشاورزی نداشته و نرخ بالای بیکاری شایسته بوشهر نیست.

عبدالکریم جمیری به کمبود امکانات برای جوانان و ورزشکاران استان بوشهر اشاره کرد و افزود: علت محرومیت نگاه ناصواب به این استان بوده است و امیدواریم این نگاه عوض شود و از همه داشته‌های استان استفاده شود.

وی بیان کرد: رئیس جمهوری انتخاب کرده ایم که بعد از ریاست جمهوری رهبری، جامع‌ترین رجل سیاسی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر هم در نشست شورای اداری استان گفت: مردم به شما امید بسته‌اند و از اینکه بدون تشریفات خود و وزرایتان به میانشان می‌آیید سپاسگزارند.

موسی احمدی خطاب به رئیس جمهور افزود: فقط شما می‌توانید تار‌های عنکبوتی تنیده شده پیرامون پتروشیمی‌ها را از هم جدا سازید. جوانان ما به سختی می‌توانند وارد صنعت شوند و سهم ۵۰ درصد بومی‌ها در صنایع هیچ گاه محقق نشده است.

وی بیان کرد: صنعت، محیط زیست را آلوده کرده‌ است و به مسئولیت‌های اجتماعی خود علی رغم قانون عمل نمی‌کنند.

نماینده مردم دیر کنگان جم و عسلویه در مجلس افزود: صنعت نفت جایگاهی برای مسئولان شهرستان و استان قائل نیستند.

احمدی همچنین گلایه کرد که امروز هیچ کدام از وزرا به عسلویه نرفتند در حالی که این شهرستان با وجود جمعیت شیعه و سنی و استقرار صنایع عظیم نفت و گاز شهرستانی مهم و حساس است.

وی از رئیس جمهور خواست دستور دهد که در اسرع وقت یکی از وزرا در آن شهرستان حضور یابد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استفاده از نیروی غیربومی را در صنایع استان ممنوع اعلام کنید.

ابراهیم رضایی افزود: اگر صنعت کاری کرده برای خود کرده برای خودشان راه و فرودگاه ساختند اگر می‌خواهند برای مردم کار کنند بیمارستان بسازند.

وی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: به شما خیلی امید بسته ایم.

 نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به اینکه بوشهر ثروتمندترین استان کشور است، گفت: به ظلم صنعت نفت به استان بوشهر یکبار برای همیشه پایان دهید و مشکلات عدیده ایجاد کرده است و ثمره اش برای مردم تقریبا هیچ بوده و اگر راهی ساخته اند برای خودشان بوده اند.

رضایی عنوان کرد: باید هر پتروشیمی معین یک شهرستان شود.

وی بیان کرد: مردم بوشهر از بی آبی می‌سوزند، با هزینه ده‌ها هزار میلیاردی این مردم، آب را به فلات مرکزی کشور می‌برند برای صنایع آب بر.

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: آب، راه آهن، اصلاح شبکه آب نخیلات، اشتغال و توسعه بیمارستان حوزه انتخابیه خواسته ماست.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مدیران نفتی استان از استانداری تبعیت نمی‌کنند، این موضوع را اصلاح کنید.

غلامحسین کرمی افزود: درآمد‌های پتروشیمی‌های استان چند ده‌هزار میلیاردی است، ولی سودی به مردم نمی‌رسد. سیاست آب نباتی را در مقابل استان در پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: اگر درصدی از سود خالص پتروشیمی‌ها برای استان باشد یا هر پتروشیمی معین یک شهرستان شود، دیگر نیاز به یک ریال پول کشور نداریم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قانون تجارت دریایی به ضرر مرزنشینان است و آن‌هایی که مصوب کرده اند با تجارت دریایی آشنایی ندارند.

کرمی تاکید کرد: هیچکدام از مرزنشینان ما قاچاقچی نیستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید باید سازمان خرما در وزارت جهادکشاورزی ایجاد شود گفت: هشت استان درگیر خرما هستند اما خرما بی صاحب است. باید سازمانی مانند سازمان چای که سه استان درگیر آن هستند برای خرما تشکیل شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست، استانداری بوشهر را هم مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان ویژه ببیند، در حالی که به گفته او شاخص‌های استان بوشهر در این زمینه بیشتر است.