بیمارستان‌های استان بوشهر کمبود اکسیژن ندارند
بیمارستان‌های استان بوشهر کمبود اکسیژن ندارند

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با تمهیدهای انجام شده در زمان حاضر بیمارستان‌های این استان هیچ کمبود اکسیژنی ندارند.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری روز سه‌شنبه با رد شایعه کمبود اکسیژن در برخی از بیمارستان‌های استان بوشهر به رسانه‌ها اعلام کرد: در همه بیمارستان‌های این استان تدارک اکسیژن بخوبی دیده شده و مجهز به دستگاه اکسیژن ساز شده‌اند و به اندازه کافی اکسیژن تولید می‌شود.

وی بیان کردـ: هر بیمار مبتلا به کرونا بستری در بخش ویژه، در هر دقیقه بیش از ۱۰ لیتر اکسیژن مصرف می‌کند و با توجه به بستری ۲۲۰ بیمار در این بخش‌ها در استان بوشهر در هر دقیقه ۲هزار و ۲۰۰ لیتر اکسیژن مصرف می‌شود.

کشمیری اظهار کرد: در بیمارستان‌های اصلی استان بوشهر شامل بیمارستان‌های شهدای خلیج فارس و شهدای هسته‌ای سه دستگاه اکسیژن ساز جدید، ۲ دستگاه تانکر ۲۰ تنی و ۲۰۰ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن در کنار بیماران وجود دارد.

کشمیری یادآور شد: تدارک این همه اکسیژن کار خیلی سختی است و همه تلاش ما این است که به اندازه کافی اکسیژن تامین و همه نیازها برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره کمبود سرم و دارو گفت: مشکل کمبود سرم یک مشکل کشوری و مدتی نیز تولید آن با مشکل روبررو شد، ولی در زمان حاضر سرم به میزان کافی وارد کشور و مشکل برطرف و سهمیه استان بوشهر در دارو و سرم افزایش یافته است.

کشمیری اضافه کرد: درهمین ارتباط با تمهیدهای انجام شده سهمیه داروهای “آکتمرا” و “رمدسیویر” برای استان بوشهر بیشتر و حتی به داروخانه‌های خصوصی عرضه شده است.

وی گفت: همچنین داروی “فاوی‌پرامیر” هم در استان بوشهر در حال توزیع است؛ البته تصمیم گرفته شد این داروها بیشتر در اختیار بیمارستان‌های درگیر با کرونا قرار گیرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به ورودی بالای بیمارستان‌های این استان افزود: روزانه ۱۵۰ بیمار جدید در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان بوشهر بستری می‌شوند و در زمان حاضر نزدیک به ۸۵۰ بیمار کووید ۱۹ در این استان بستری هستند.

کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر بخش‌های حاد تنفسی و ویژه پُر هستند و اورژانس‌ها پُر و خالی می‌شوند و برخی بیماران نیز منتظر می‌شوند اورژانس به آنان فضا و تخت دهد.

وی با اشاره به استفاده از روش “بستری موقت” در بیمارستان‌ها افزود: این کار برای بیمارانی است که اکسیژن نیاز ندارند و می‌توانند بخشی از دوره درمان را در خانه باشند؛ با این روش فردی که در آغاز، حال مساعدی ندارد و احتیاج به مراقبت اولیه دارد، پذیرش و در ۲ روز مانیتور و میزان اکسیژن خون بیمار بررسی و درمان اولیه انجام می‌شود.

کشمیری ادامه داد: با انجام این مراحل پرونده بیمار همچنان باز خواهد ماند، به خانه می‌رود و روزانه برای پی‌گیری کار درمان به بیمارستان مراجعه می‌کند و پس از بررسی به آنان دارو داده و دوباره به خانه بر می‌گردد.

وی توسعه و راه‌اندازی درمانگاه‌های شبانه روزی در بیمارستان‌ها را از جمله دیگر راهکار جبران کمبود تخت‌ها عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر علاوه بر درمانگاه‌ها  مطب همه پزشکان،  متخصصان عفونی و داخلی و فوق تخصص ریه فعال هستند.

  • منبع خبر : ایرنا