مجوز احداث سه هتل در استان بوشهر صادر شد
مجوز احداث سه هتل در استان بوشهر صادر شد

ندای استان:مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: با پیگیری درخواست‌های متقاضیان احداث اقامتگاه‌های گردشگری، مجوز احداث سه هتل چهار و پنج ستاره در این استان صادر شد.

به گزارش ندای استان،محمد حسین ارسطوزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این مراکز ۲ هتل چهار و پنج ستار در شهر بوشهر و یک هتل چهار ستاره در بندر گناوه احداث می شود.

وی بیان کرد: در ۲ سال گذشته با برنامه ریزی صورت گرفته، ظرفیت‌‎های اقامتی استان بوشهر به طور تقریبی ۲.۳ برابر شده است و نخستین هتل پنج ستاره این استان در بهمن ماه سال گذشته با یکهزار تخت در کنگان به بهره‌‎برداری رسید.

ارسطو زاده اظهار داشت: با وجود شرایط دشوار اقتصادی و کرونایی صدور موافقت اصولی ساخت هتل در این استان ۲۵ درصد افزایش داشته که این نشان از ظرفیت و امیدواری سرمایه‎‌گذاران به بخش گردشگری استان بوشهر است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت مطلوب استان بوشهر در حوزه گردشگری اقبال قابل توجه به حوزه گردشگری دور از انتظار هم نبوده است.

ارسطوزاده اظهار داشت: یکی از سیاست های موفق استان بوشهر در حوزه گردشگری اجرای اقامت‎گاه بوم‌گردی است که در چند مدت گذشته با وجود حتی ۲ روز تعطیل و دادن اجازه سفر به مردم ۱۰۰درصد اقامت‏گاه‌‏های شهری و روستایی تکمیل می‎‌شدند.

وی یادآور شد: بالغ بر ۹۵۰ کیلومتر از از سواحل خلیج فارس در استان بوشهر قرار دارد و حداقل سه محوطه و اثر مجموعه بناهای تاریخی بافت قدیم، بوشهر، بندر سیراف و کاخ هخامنشی دشتستان در لیست انتظار ثبت در آثار جهانی هستند که این نشان از غنای منطقه از لحاظ تاریخی و گردشگری است.

ارسطوزاده اظهار داشت: اولین کشتی کروز رستوران روزگذشته به سمت اسکله بوشهر حرکت کرده که ظرف چند روز آینده در بوشهر فعال خواهد شد.

وی عنوان کرد: پهلوگیری کشتی کروز رستوران در بوشهر ظرفیت بسیار مناسبی برای ترویج این نوع از فعالیت‎‌های گردشگری در این استان است.

امسال تاکنون ۹ مورد موافقت اصولی و ۲ مجوز ایجاد طرح‌های گردشگری در این استان در زمینه‌های گردشگری دریایی، هتل و مجتمع گردشگری صادر شده است.

اجرای این طرح‌های گردشگری علاوه بر جذب گردشگر،  ۱۲۱ اشتغال را به دنبال دارد و زمینه اشتغال غیر مستقیم و رونق اقتصادی این استان را نیز فراهم می‌کند.

موافقت‌های اصولی صادر شده در بخش‌های هتل، سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی و گردشگری ساحلی و دریایی اجرا می‌شوند.