بهره برداری از سامانه حفاظت الکترونیکی بندر بوشهر و جزیره نگین
بهره برداری از سامانه حفاظت الکترونیکی بندر بوشهر و جزیره نگین

ندای استان:سامانه حفاظت الکترونیکی بندر بوشهر و جزیره نگین همزمان با ۱۵ طرح بندری کشور با دستور رئیس جمهور بهره‌برداری شد.

به گزارش ندای استان،۱۶طرح سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی و بندری امروز با دستور رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری به بهره‌برداری رسید.

برای این طرح‌ها حدود ۶ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال و ۸۷،۹ میلیون یورو از محل منابع داخلی سازمان بنادر و منابع بانکی و همچنین بیش از ۳۸۲ میلیارد ریال به همت بخش خصوصی، سرمایه گذاری شده است.

یکی از طرح‌های افتتاحی سامانه حفاظت الکترونیکی بندر بوشهر و جزیره نگین بود که به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر به منظور افزایش ضریب امنیت محوطه‌های بندر بوشهر و همچنین مدیریت بهتر ترافیک بندر ایجاد شده است.

سیاوش ارجمندزاده افزود: طرح خرید، حمل، نصب و راه اندازی سامانه حفاظت الکترونیک تحت شبکه بندر بوشهر و جزیره نگین با هدف پایش تصویری محوطه بندر، ساختمان برج کنترل، اسکله‌ها و پایانه کانتینری با هزینه‌ای افزون بر ۱۰۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: این مهم پس از انجام مطالعات در دو مرحله با حضور کارشناسان اداره کل تامین و مهندسی تجهیزات، حراست و همچنین یگان حفاظت به عنوان بهره برداران طرح در اسفند سال ۱۳۹۷ و با حضور یک شرکت توانمند داخلی آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه در این طرح از دوربین‌های نظارت تصویری تحت شبکه استفاده شده است، بیان کرد: ایجاد بستر اختصاصی فیبرنوری برای افزایش امنیت ارسال تصاویر، نصب۷۷ عدد دوربین بیرونی شامل دوربین ثابت و چرخشی برای نصب بر روی ۶ اصله دکل خود ایستا (مونوپل) ۱۸ متری و ۱۰ اصله دکل خود ایستا (مونوپل) ۱۲ متری و دیوار پیرامونی بندر و دیواره انبارها، نصب ۷۵ عدد دوربین دام برای پایش تردد در بخش‌های مختلف ساختمان برج بندر و همچنین ۱۰ عدد ویدئو وال برای نمایش تصاویر ۱۵۲ دوربین، از جمله کار‌هایی است که برای ایجاد این سامانه اجرا شده است.

ارجمند زاده عنوان کرد: از جمله قابلیت‌های این سامانه می‌توان به حفاظت هوشمند تصاویر و تعریف نقاط و محدوده‌های حساس و امنیتی، امکان تشخیص ورود غیر مجاز با استفاده از قابلیت‌های تحلیلی دوربین‌های مداربسته، امکان ضبط تصاویر بر روی کارت حافظه داخلی دوربین، امکان نظارت تصویری متمرکز تصاویر در اتاق نظارت طرح، امکان استفاده همزمان چندین کاربر از سامانه با سطح دسترسی متفاوت و قابل تعیین، امکان استفاده سامانه برای ضبط تصاویر به صورت پیوسته، امکان گزارش‌گیری از فعالیت‌های صورت گرفته در سامانه و دسترسی کاربران و امکان تنظیم قابلیت‌های دوربین بر اساس زمان بندی ساعت، دقیقه و ثانیه در هر روز، اشاره کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما