دما در برازجان و دیلم به ۵۱ درجه رسید
دما در برازجان و دیلم به ۵۱ درجه رسید

ندای استان:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم روند افزایش گرما در این استان، دمای هوا در شهرهای برازجان و دیلم این استان به ۵۱ درجه سانتیگراد در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافت.

به گزارش ندای استان،علیرضا بهادری شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در شهرهای اهرم، بندر امام حسن و خورموج نیز به ۴۷ درجه و در خارگ و جم نیز به ۴۵ درجه رسید.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده عسلویه، گناوه، دیر، خارگ و بوشهر نیز به ترتیب رطوبت ۹۴، ۹۲، ۷۸، ۷۶ و ۷۱ درصد را تجربه کردند.

بهادری ادامه داد: بررسی هواشناسی نشان می‌دهد امروز به سبب وزش جریانات شمالی، خلیج فارس در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر تا حدودی مواج و متلاطم خواهد بود.

وی اظهار کرد: از فردا تا پایان هفته با جنوبی شدن جریان‌ها بر رطوبت و شرجی هوا افزوده شده و دریا طی این مدت به طور غالب آرام پیش بینی می‌شود.

بهادری گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌‏بینی شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۸ و در سواحل مرکزی و جنوبی تا عصر امروز گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، از امشب جنوب غربی تا جنوب شرقی و روی دریا گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا۳۰  گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت. پیش ‏بینی می‌‎شود.

بهادری ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و تا اواخر وقت امروز در سواحل مرکزی و جنوبی گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۳۰ بامداد، جزر اول ۱۱:۳۵، مد دوم  ۱۵:۴۰ و جزر دوم ۲۱:۴۰ خواهد بود.