اطلاعات پروژه بوشهر مال برای رسیدگی به مراجع ذی‌ربط ارسال‌شده است
اطلاعات پروژه بوشهر مال برای رسیدگی به مراجع ذی‌ربط ارسال‌شده است

ندای استان:رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر گفت: سازمان بازرسی گزارش‌هایی را از پروژه بوشهر مال تهیه‌کرده که این اطلاعات برای رسیدگی به مراجع ذی‌ربط ارسال‌شده است.

به گزارش ندای استان،اسحاق شهبازی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: سازمان بازرسی به پروژه بوشهر مال ورود کرده است.

وی تصریح کرد: این اداره کل سال گذشته ۳۹ میلیارد تومان از کالاهای موجود در اداره کل اموال تملیکی در استان بوشهر را تعیین تکلیف کرد که این تعیین تکلیف در راستای ساماندهی کالاهای موجود در انبارهای اداره کل اموال تملیکی و گمرکات انجام شد.

شهبازی بابیان این‌که بسیاری از کالاهایی تعیین تکلیف شده مربوط به سال‌های ۹۳ و ۹۴ بود اضافه کرد: هرچند در زمان حاضر تا حدودی انبارهای اداره کل اموال تملیکی و گمرکات استان سر و سامان داده شده اما باید تا پایان سال ساماندهی دیگری در این خصوص انجام شود.

وی ادامه داد: باهمت این اداره کل و همکاری گمرکات استان بوشهر ۲۰ هزار تن برنج به عنوان کالای اساسی و بیش از ۲۹ هزار حلقه لاستیک مربوط به ماشین‌های سنگین آزاد و روانه بازار شد.

وصول مطالبات معوق بانکی

رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر گفت: با تلاش این اداره کل در سه ماه نخست امسال مطالبات معوقه یکی از بانک‌ها به میزان ۵۱ میلیارد تومان وصول شد و در حال پیگیری برای وصول ۶۰ میلیارد تومان دیگر از این معوقه‌ها هستیم.

شهبازی در خصوص شناسایی فرار مالیاتی برخی از افراد در استان بوشهر افزود: سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان شناسایی، مستندسازی و به مراجع ذی‌صلاح معرفی شد.

برخورد با زمین‌خواران

وی تصریح کرد: برخورد با زمین‌خواران یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی است که در این راستا سال گذشته ۱۵۶ هکتار اراضی شهری ملی به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان و ۹۰ هکتار زمین کشاورزی ملی به ارزش ۹.۵ میلیارد تومان در استان رفع تصرف‌شده است.

وی ادامه داد: باوجوداینکه به دلیل شرایط آب و هوایی و محیطی احداث باغ ویلا و باغ شهر هیچ مصداقی در استان بوشهر ندارد اما تب احداث این اماکن تفریحی در بین افراد زیاد است به نحوی که سال گذشته ۴۱۶ پلاک به مساحت ۱۲۵ هکتار از باغ ویلاها در استان با قاطعیت دادستان تخریب و از تغییر کاربری آنها جلوگیری شد.

پرونده‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی در استان بوشهر

بازرس کل استان بوشهر در خصوص رفع مشکلات تعهدات ارزی به سیستم بانکی گفت: افرادی در استان بوشهر ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده تا کالاها را به صورت یارانه‌ای در اختیار مردم قرار دهند اما به تعهدات خود عمل نکردند و در این راستا پرونده‌هایی به ارزش ۷۴ میلیون دلار شناسایی و بعد از تشکیل پرونده در مرجع قضائی یک سری بازداشت‌هایی در استان انجام‌شده و پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

شهبازی با اشاره به بازگشت ارز ناشی از صادرات به سامانه نیمایی افزود: در این راستا برخی افراد حقیقی و حقوقی که ارز حاصل از صادرات در بازار آزاد فروخته بودند شناسایی و این افراد با تخلف ۳۸ میلیون یورو به مرجع قضائی استان بوشهر معرفی شدند.

فساد سازمان‌یافته در دستگاه‌های استان وجود ندارد

وی در خصوص فساد در سیستم اداری بیان کرد: فساد سازمان‌یافته در دستگاه‌های اجرایی و اداری وجود ندارد و علت بخش عمده‌ای از این تخلفات و مشکلات پیش‌آمده به دلیل جهل به قانون است که در این راستا آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی ضروری است.