ندای استان:با موافقت سازمان صمت استان بوشهر، قیمت برخی مصالح پرمصرف ساختمانی بین ۱۲ تا ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ندای استان،در نرخ نامه جدید که توسط انجمن صنفی معادن و صنایع معدنی استان از ۲۹ خرداد اجرایی شده، قیمت هر تن ماسه شسته بین ۵۲ تا ۶۰ هزارتومان، انواع شن ۴۱ هزارتومان، بیس ۴۹ هزارتومان، قلوه ۲۲٫۱۰۰ تومان و مخلوط بین ۱۳ تا ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است.

بازار بی حساب و کتاب مصالح ساختمانی

ماههاست که مردم با سونامی افزایش قیمت در همه کالاها مواجه اند که از آن جمله مصالح ساختمانی است.

کافی است احتیاج به خرید مصالح پیدا و به بازار مراجعه کنید، اگر این اتفاق را طی چند روز متوالی انجام دهید، متوجه تغییر قیمت ها می‌شوید و فروشندگان در این خصوص قیمت خرید از در کارخانه را گرانتر از قیمت فروش همان محصول در روز گذشته اعلام می کنند و مقصر را تولیدکننده یا عرضه‌کننده‌های اصلی می دانند.

بعد از بازی سیمان در سال گذشته، در مدت اخیر شاهد افزایش قیمت دیگر مصالح ساختمانی از جمله سنگ، گچ، پودر سنگ و آجر هستیم و نرخ نامه های رسمی در زمان چندماهه ابلاغ می شود.

با این وضعیت، عملا حساب وکتابی در بازار مصالح ساختمانی وجود ندارد و شیب تند افزایش قیمت، عملا ساخت و ساز از شخصی ها تا پیمانکاران را گرانتر و دشوارتر کرده است.

این درحالی است که مردم می گویند: وقتی مواد اولیه مصالح ساختمانی از داخل تامین می شود، افزایش نرخ ها با این سرعت آن هم مجوز رسمی دولت جای سوال دارد.