۶۴ داوطلب شورای شهر و روستا در بوشهر به عرصه رقابت بازگشتند
۶۴ داوطلب شورای شهر و روستا در بوشهر به عرصه رقابت بازگشتند

ندای استان:دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ۶۴ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا که نسبت به رد صلاحیتشان اعتراض داشتند، صلاحیتشان تایید شد.

به گزارش ندای استان،خسرو دهقانی دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت‌های داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری انجام گرفت و رسیدگی اعتراض کسانی که صلاحیتشان در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و استان رد شده بود در هیات مرکزی نظارت مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

او افزود: بر این اساس، در حالی که بیش از ۷۰ داوطلب انتخابات شوراهای شهر استان بوشهر از رد صلاحیتشان شکایت کرده بودند، ۲۲ نفر به عرصه رقابت بازگشتند، همچنین ۹ نفر از افرادی که در مراحل قبل در هیات نظارت شهرستان و استان تایید صلاحیت شده بودند از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شدند که تعدادی از آنان از اعضای فعلی شوراها هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: در شوراهای روستایی نیز آخرین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان که در هیات نظارت شهرستان‌ها باید رخ می‌داد، انجام گرفت و به شکایت کسانی که صلاحیتشان در هیات‌های اجرایی و نظارت بخش تایید نشده بود رسیدگی شد و به این ترتیب صلاحیت ۴۲ نفر از مجموع بیش از ۱۰۰ شاکی تایید شد.

دهقانی عنوان کرد: از امروز تا پس فردا یعنی از هفدهم تا نوزدهم خرداد، اسامی نامزد‌های انتخابات شور‌اهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری از سوی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها منتشر می‌شود و مردم اطلاع خواهند یافت.

او گفت: از پنجشنبه ۲۰ خرداد تبلیغات نامزدهای شورا‌ها آغاز می‌شود و تا ۷ صبح ۲۷ خرداد یعنی ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد یافت.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر همچنین تاکید کرد: با مصادیق تبلیغات پیش از بازه زمانی تعیین شده در تقویم انتخابات، برخورد خواهد شد و
هیات نظارت، بازرسی و ستاد پیشگیری از تخلفات این موارد را رصد می‌کنند.

دهقانی همچنین تاکید کرد که مسئولان ستاد انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در استان و شهرستان‌ها باید به استانداری و فرمانداری‌ها معرفی شود و گرنه فعالیتشان وجاهت قانونی ندارد و فرمانداری‌ها طبق قانون در روز اخذ رای اجازه ندارند نمایندگانشان را در صندوق‌ها چینش کنند.

او گفت: این ستادها هر گونه برنامه سخنرانی و تجمع هم می‌خواهند برگزار کنند باید با فرماندری ها هماهنگ کنند زیرا هماهنگ نشدن با فرمانداری تخطی از دستورالعمل مدیریت مبارزه با کرونا به شمار می‌رود و تخلف انتخاباتی است.