به شایعات درباره واکسن کرونا توجه نکنید
به شایعات درباره واکسن کرونا توجه نکنید

ندای استان:معاون مرکز بهداشت استان بوشهر از مردم خواست اطلاعات درباره واکسن کرونا را از مراجع علمی و رسمی پیگیری کنند و به شایعات توجه نکنند.

به گزارش ندای استان،محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: شایعات در مورد واکسن‌ها زیاد است و به ویژه در فضای مجازی موارد زیادی در این باره منتشر می‌شود که مردم باید مراقب باشند و به آن‌ها توجه نکنند.

او ادامه داد: گروه های مخالف واکسن یکی از مشکلات نظام سلامت در دنیا است و دیدگاه این گروه‌ها باعث شده که برخی از تزریق واکسن‌ها به طور عمومی خودداری کنند.

معاون مرکز بهداشت استان بوشهر افزود: همین دیدگاه باعث شد که برخی کودکان خود را برای تزریق واکسن سرخک به مراکز بهداشتی نبرند که به دنبال آن در چند وقت اخیر مواردی از این بیماری دیده شد و مسئولان درباره عوارض تزریق نشدن واکسن هشدار دادند.

خواجه‌ئیان عنوان کرد: در مورد واکسن کرونا نیز با توجه به اینکه نوپدید است شایعات زیادی مطرح می‌شود اما مردم نباید شایعات را باور کنند و هنگامی موردی را می‌بینند یا می‌شنوند به دنبال منبع آن باشند و خبرها را فقط از منابع رسمی و مراجع معتبر علمی پیگیری کنند.

او با اشاره به تجربه کشورهایی که واکسیناسیون را برای جمعیت بیشتری اجرا کرده‌اند، گفت: این تجربه نشان می‌دهد واکسن اثر خودش را در کاهش مرگ ومیرها گذاشته است و این کشورها در حال کاهش محدودیت‌ها هستند و کم کم مراکز عمومی در آن‌ها بازگشایی می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر ابراز امیدواری کرد که با گسترش واکسیناسیون در کشور، به سمت مهار کرونا پیش رویم.

خواجه‌ئیان در همین حال تاکید کرد کسانی که واکسن دریافت می‌کنند باید همچنان اصول بهداشتی مانند دوری از تجمع‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌ها را رعایت کنند.

او درباره شهرستان‌های جنوبی استان که با استان هرمزگان مراوده دارند هم گفت: به طور مرتب نمونه‌های کرونا در این شهرستان‌ها بررسی می‌شود تا اگر گونه‌های جدید دیده شد پایش و درمان با دقت و جدیت بیشتر انجام گیرد.