برگزاری تجمع انتخاباتی در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌ها مجاز است
برگزاری تجمع انتخاباتی در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌ها مجاز است

ندای استان:دبیرستاد انتخابات استان بوشهر گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری تجمع انتخاباتی در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌هایی مجاز است.

به گزارش ندای استان،خسرو دهقانی دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: تبلیغات نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری چند روزی است که آغاز شده است اما تبلیغات انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا از ۲۰ خرداد شروع خواهد شد.

او افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی تبلیغات انتخاباتی را در هفتادمین جلسه خود مصوب کرده و الزام‌هایی را برای تبلیغات پیش بینی کرده است که همه داوطلبان و ستادهایشان باید آن را رعایت کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: طبق این دستورالعمل با توجه به شرایط کرونایی هرگونه تجمع انتخاباتی، گفت‌وگو یا مناظره در محیط‌های سرپوشیده مانند مسجد، تالار پذیرایی، سالن ورزشی یا تالار اجتماعات ممنوع است، اما سخنرانی در فضای باز مانند فضای باز مدارس، مراکز آموزش عالی یا ورزشگاه‌ها با رعایت شرایطی مجاز است.

دهقانی عنوان کرد: یکی از این شرایط این است که به اندازه یک سوم ظرفیت محل برگزاری جلسه، جمعیت حضور داشته باشند یعنی اگر فضای باز ورزشگاهی ۹ هزار نفر ظرفیت دارد سه هزار نفر در آن فضا می‌توانند حضور داشته باشند البته با رعایت فاصله مناسب. همچنین زمان برنامه باید  حداکثر ۲ ساعت باشد.

او درباره برپایی ستاد انتخاباتی برای نامزدها نیز گفت: نامزدهای انتخابات می‌توانند ستاد داشته باشند، اما تجمع انتخاباتی جلوی ستاد‌ها ممنوع است. برای تشکیل جلسات هماهنگی اعضای خود ستاد نیز با توجه به رنگ بندی شهر‌ها شرایطی در نظر گرفته شده است و ستادهایی که در شهر‌های قرمز کرونایی هستند حداکثر با ۱۵ نفر، شهر‌های نارنجی ۲۰ نفر و زرد ۳۰ نفر می‌توانند جلسات داخلی خود را برگزار کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر تاکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم و راه‌اندازی کاروان استقبال از نامزدها ممنوع است.

دهقانی افزود: اگر نکات اعلام شده رعایت نشود نیروی انتظامی و ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با متخلفان برخورد خواهند کرد.

او بیان کرد: شعب ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در همه شهرستان‌های استان تشکیل شده است و بازرسان ستاد انتخابات هم بر فعالیت‌ نامزدها و داوطلبان نظارت دارند.