دمای هوا در عسلویه و برازجان به ۴۷ درجه رسید
دمای هوا در عسلویه و برازجان به ۴۷ درجه رسید

ندای استان: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم روند افزایشی گرما در ۲۴ ساعت گذشته، دمای هوا در شهرهای عسلویه و برازجان به ۴۷ و در پنج شهر دیگر این استان به ۴۵ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش ندای استان،محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت شهرهای دیلم، خارگ، اهرم، خورموج و کنگان دمای ۴۵ درجه را تجربه کردند.

وی ادامه داد:  از امروز تا روز جمعه، در برخی از ساعت‌ها به طور غالب از ظهر تا اوایل شب به سبب افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی، خلیج فارس بویژه در سواحل مرکزی و جنوبی این استان تا حدودی مواج و متلاطم خواهد بود.

انصاری افزود: طی امروز تا بعد از ظهر فردا، به سبب وزش باد بروز پدیده گرد و خاک در برخی نقاط استان بوشهر دور از انتظار نیست.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف همراه با غبار محلی، طی ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب وزش باد گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

انصاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در برخی از ساعت‌ها ظهر تا اوایل شب گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده‌است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل استان ۶۰ تا ۹۰ و در برخی از ساعت‌ها تا ۱۲۰سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

انصاری افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۴۰ بامداد ، مد اول ۰۸:۲۵، جزر دوم ۱۵:۵۵ و مد دوم ۲۱:۵۰ خواهد بود.