بزرگ‌ترین کشتی باری تاریخ بوشهر در این بندر پهلو گرفت
بزرگ‌ترین کشتی باری تاریخ بوشهر در این بندر پهلو گرفت

ندای استان:معاون استاندار بوشهر گفت: با اجرای فاز یک لایروبی بندر بوشهر، بزرگ‌ترین شناور باری با ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی در این بندر پهلو گرفت.

به گزارش ندای استان،سعید زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: پارسال که فاز نخست لایروبی کانال و اسکله بندر بوشهر اجرا شد و عمق آب دریا به ۱۱ متر رسید، امکان ورود کشتی‌هایی با ظرفیت ۳۰ هزار تن فراهم شد.

او با اشاره به تخلیه کالاهای اساسی در بندر بوشهر، افزود: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ و قبل از ایجاد شرایط جدید، حتی کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۰ تا ۱۵ هزار تن کالای اساسی نیز وارد بندر بوشهر نمی‌شد که با پیگیری‌های مستمر مدیریت ارشد استان و همراهی بعضی از مدیران ملی، از سال ۱۳۹۸ شاهد تردد کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی به بوشهر هستیم.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تردد کشتی‌های با ظرفیت ۳۰ هزار تن باعث ایجاد رونق اقتصادی و تجاری بندر بوشهر شده است، ادامه داد: علاوه بر آن، انبار‌های بندر بوشهر نیز که سال‌ها خالی بود، با فعالیت این کشتی‌ها اکنون از کالا‌های اساسی پر شده و مجموع این فعالیت‌ها باعث به کارگیری نیروی انسانی قابل توجهی نیز شده است.

زرین فر با تاکید بر ایجاد شرایط مناسب و حمایت از فعالان اقتصادی و صاحبان کالا‌های تجاری، عنوان کرد: این کار باعث ایجاد رغبت بیشتر بازرگانان کشور برای استفاده از ظرفیت‌های استان می‌شود.

او گفت: در همین زمینه در مواقع لزوم با هماهنگی دفتر اقتصادی استانداری، همه دستگاه‌های مرتبط ساماندهی می‌شوند تا عملیات ورود، پهلوگیری، تخلیه بار و سایر فعالیت‌ها، به سرعت انجام گیرد و کشتی‌ها کمترین توقف را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تشکر از سازمان بنادر و دریانوردی کشور در اجرای فاز اول لایروبی بندر بوشهر، تاکید کرد: با توجه به تصویب منطقه آزاد بوشهر، انتظار داریم هر چه سریع تر، طرح مطالعاتی و اجرای لایروبی کانال و خور بوشهر تا عمق ۱۴ متر برای ورود کشتی‌های اقیانوس پیما تا ۵۰ هزار تن، اجرا شود.