کشتی ۳۱ هزار تنی برنج در بوشهر لنگر انداخت
کشتی ۳۱ هزار تنی برنج در بوشهر لنگر انداخت

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: یک کشتی حامل ۳۱ هزار تن برنج وارداتی در اسکله این بندر پهلو گرفته است.

به گزارش ندای استان،سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: یک فروند کشتی تجاری با ظرفیت ۳۱ هزار تن برنج وارداتی تایلندی برای تخلیه در اسکله بندر بوشهر پهلو گرفته است.

او ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا را در این بندر سالانه ۷ میلیون تن عنوان کرد که با تکمیل طرح‌های بندری در مجتمع بندری نگین، ۸ میلیون تن به این ظرفیت افزوده می‌شود و به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه بنادر مختلف تجاری و اقتصادی در این استان در زمینه صادرات و واردات کالا‌های نفتی و غیرنفتی فعالیت می‌کنند، افزود: در دو ماه امسال، افزون بر ۶۵۰ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دو برابری داشته است.

ارجمندزاده بیشترین کالا‌های بارگیری شده را مربوط به مواد معدنی و تخلیه کالا‌های اساسی دانست و عنوان کرد: با افزایش عمق کانال بندر بوشهر زمینه پهلوگیری کشتی‌های تجاری با ظرفیت ۳۰ هزار تن فراهم شد و همین امر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا را در این بندر افزایش داد.

او با بیان اینکه طرح مطالعه توسعه بنادر استان بوشهر در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: اکنون در سه بندر کنگان، بوالخیر و محمد عامری این کار در حال انجام است تا ظرفیت بنادر افزایش پیدا کند.