جلوگیری از واگذاری بدون ضابطه زمین‌های نیروی دریایی در بوشهر
جلوگیری از واگذاری بدون ضابطه زمین‌های نیروی دریایی در بوشهر

ندای استان: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم جلوگیری از واگذاری بدون ضابطه زمین‌های نیروی دریایی در بوشهر تاکید کرد.

به گزارش ندای استان، عبدالکریم جمیری بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای پیگیری دو موضوع مهم که از مطالبات به حق و دیرینه مردم استان بوشهر است دیداری را با وزیر دفاع داشتم.

وی با اشاره به لزوم به کارگیری نیروهای متخصص بومی در حوزه مدیریت مجموعه‌های نفت و گاز و پتروشیمی استان بوشهر گفت: سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح یکی از بزرگترین مجموعه‌های سرمایه گذاری در حوزه انرژی است که سهام عمده شرکت‌هایی از قبیل پتروشیمی‌های پردیس، بوشهر، مرجان، زاگرس، همت و پالایشگاه ستاره سبز خلیج فارس در عسلویه و کنگان را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: در دیدار با وزیر محترم دفاع، به استفاده از ظرفیت عظیم نیروهای متخصص و توانمند بومی که تاکنون مورد غفلت و بی مهری قرار گرفته‌اند، در بدنه مدیریتی شرکت‌های زیرمجموعه ساتا تأکید کردیم و امیر حاتمی در این خصوص دستوراتی را صادر کردند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی محدودیت زمین برای اجرای پروژه‌های مسکن و تأمین نیازمندی‌های جمعیتی آینده را از مشکلات عمده مرکز استان ذکر کرد و اذعان نمود: بیشتر از ۵۰ درصد اراضی شهر بوشهر در اختیار مجموعه‌های نظامی، بندر و بخش‌های دولتی است و محدودیت‌های موجود باعث افزایش سرسام آور قیمت زمین و مسکن شده است.

جمیری گفت: با توجه به انتقال منطقه دوم نیروی دریایی ارتش از بوشهر به بندر جاسک، در جلسه با وزیر دفاع به جلوگیری از واگذاری بدون ضابطه زمین‌های نیروی دریایی تاکید کردیم و قرار شد به گونه‌ای برنامه ریزی شود که سود و منفعت واگذاری این زمین‌ها به عموم مردم برسد.

وی اذعان کرد: آزادسازی این زمین‌ها ظرفیت خوبی برای تأمین سرانه خدمات عمومی و تعدیل قیمت زمین و مسکن در بوشهر خواهد بود و لازم است در این راستا طرح جامع بوشهر مورد مطالعه و بازنگری قرار بگیرد.