گرمای زودهنگام، مصرف برق را در بوشهر ۲۰ درصد افزایش داد
گرمای زودهنگام، مصرف برق را در بوشهر ۲۰ درصد افزایش داد

ندای استان: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: بدلیل آغاز گرمای زود هنگام از ابتدای سال جاری در این استان، مصرف برق بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ندای استان، غلامرضا حشمتی روز سه‌ شنبه در مراسم معارفه مدیر جدید برق شهرستان دشتی افزود: امسال به دلیل گرمای زودرس و کمبود بارش مشکلات فراوانی درزمینه تامین برق خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: به همین دلیل طرح مدیریت مصرف برق از ابتدای خرداد ماه در استان بوشهر آغاز می‌شود و ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی کاهش خواهد یافت.

حشمتی بیان کرد: با اجرای طرح مدیریت مصرف برق توسط دستگاه‌های اجرایی در ساعت‌های پر مصرف (۱۱ تا ۱۳) بیش از ۵۰ درصد و از ۱۳ تا ۱۷ به میزان ۹۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق می شود.

حشمتی به کاهش بارش و خشکسالی شدید در سطح کشور اشاره کرد و افزود: امسال کمبود بارندگی و کاهش آب پشت سدها باعث کاهش تولید برق در نیروگاه‌های آبی کشور خواهد شد و نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر و بهتر شهروندان برای کاهش مصرف هستیم.

فرماندار دشتی گفت: این شهرستان با مشکلات تامین برق پایدار در فصل گرما در مناطق کوهستانی بویژه در بخش شنبه وطسوج و دهستان کبگان مواجه است.

عبدالله نادری افزود: از مدیران برق استان بوشهر انتظار داریم در توزیع اعتبارات برق نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

وی اضافه کرد: امسال ۱۰ درصد اعتبارات شهرستان دشتی برای تامین و توزیع برق مناسب وپایدار در فصل تابستان  اختصاص یافته است.

فرماندار دشتی به مشکل خشکسالی و کاهش تولید برق در نیروگاه‌های آبی اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط سخت امسال همه دستگاه‌های اجرایی باید در مصرف برق صرفه جویی کنند تا مشکلی برای تامین برق شهروندان بوجود نیاید.

در  این مراسم رضا حیدری به عنوان مدیر جدید برق شهرستان معرفی و از خدمات جعفر میگلی نژاد تجلیل شد.