برازجان و بوشهر شهرهای خلاق ادبیات و موسیقی شدند
برازجان و بوشهر شهرهای خلاق ادبیات و موسیقی شدند

ندای استان:کرمپور گفت:با انتخاب بوشهر در حوزه موسیقی و برازجان در ادبیات برای ۲ سال ویژه برنامه‌هایی برای تقویت این شهرها در حوزه‌های یاد شده فراهم می‌شود.

به گزارش ندای استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در آیینی که با معرفی نخستین دوره شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر به صورت مجازی و با حضور سیدعباس صالحی و معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران نهاد‌ها و سازمان‌های همکار، برگزار شد، شهر بوشهر به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه موسیقی و شهر برازجان در حوزه ادبیات معرفی شدند.

فاطمه کرمپور افزود: شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مد و لباس، سینما، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی تشکیل شد که در دو حوزه چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن شهر‌ها در مرحله پایانی به عنوان شهر‌های شایسته پیوستن به شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند.

وی گفت: مجموعاً ۳۶۷ شهر برنامه‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند. مشارکت حداکثری از استان‌های مختلف کشور داشتیم و هر۳۱ استان کشور در شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر مشارکت داشتند. ۱۴۳ شهر در حوزه موضوعی هنر‌های تجسمی، ۱۴۱ شهر در حوزه موضوعی هنر‌های نمایشی، ۱۱۷ شهر در حوزه موضوعی موسیقی، ۱۳۴ شهر در حوزه موضوعی ادبیات، ۱۲۰شهر در حوزه موضوعی هنر‌های صنایعی، ۳۳ شهر در حوزه موضوعی مد و لباس، ۲۷ شهر در حوزه موضوعی سینما، هفت شهر در حوزه موضوعی رسانه و مطبوعات، هفت شهر در حوزه موضوعی چاپ و بسته‌بندی در این رویداد ملی شرکت کردند.

کرمپور اظهار داشت: ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و در پایان پس از ارزیابی هیات‌های ارزیابی در ۷ موضوع ۵۷ شهر به عضویت شبکه‌های مختلف شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر انتخاب شدند و در ۲ حوزه موضوعی رسانه و مطبوعات و چاپ و نشر به علت تعداد محدود شهر‌های متقاضی (۳شهر) شبکه موضوعی تشکیل نشد و در مرحله نهایی نیز ۶۰ شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر به دست آورند.