هیات‌های اجرایی انتخابات شورا‌های اسلامی بوشهر تشکیل شدند
هیات‌های اجرایی انتخابات شورا‌های اسلامی بوشهر تشکیل شدند

ندای استان:رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: فرایند تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان به پایان رسید.

به گزارش ندای استان،محمد تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: فرایند تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در تمامی فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان در موعد مقرر و مطابق تقویم انتخابات به پایان رسید.

او افزود: در مجموع در استان بوشهر ۳۶ هیات اجرایی شامل ۱۰ هیات اجرایی در فرمانداری‌ها و ۲۶ هیات اجرایی در بخشداری‌ها و شامل ۳۹۶ عضو تشکیل شد که از این میان ۱۳۴ عضو، اعضای اداری و ۲۶۲ عضو، معتمدین محلی هستند که وظیفه مهم اجرای انتخابات از جمله بررسی صلاحیت داوطلبان، تعیین تعداد، محل استقرار شعب اخذ رای و انتخاب اعضای شعب اخذ رای را به عهده دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به ترکیب هیات اجرایی انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران از نظر برگزاری انتخابات یکی از مردمی‌ترین نظام‌های انتخاباتی را در دنیا دارد و رکن اصلی برگزاری انتخابات، خود مردم هستند که این واقعیت در ترکیب هیات‌های اجرایی نمود دارد.

ایرانی با اشاره به ترکیب هیات‌های اجرایی بیان کرد: از مجموع اعضای هیات‌های اجرایی شورا‌های اسلامی شهر و روستا، ۹۳ درصد مرد و ۷ درصد زن هستند.

او گفت: هیات‌های اجرایی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نیز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به مدت سه روز تشکیل خواهد شد.