توسعه بندر نگین از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی
توسعه بندر نگین از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی

ندای استان:مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت : توسعه بنادر در نوار سواحل شمالی و جنوبی کشور در اولویت های کاری این سازمان است .

به گزارش ندای استان،آقای راستاد در آیین افتتاح ۶ طرح بندری و دریایی در بوشهر با اعلام این خبر افزود  : از مهمترین پروژه هایی که برنامه‌ریزی داریم تا قبل از خاتمه دولت به بهره‌برداری برسند ؛ تاسیسات زیربنایی جزیره نگین استان بوشهر است که به عنوان فاز توسعه ای بنادر در دست اجراست و لایروبی این بندر به پایان رسیده که امیدواریم با توسعه جزیره نگین ، شاهد یک تحول مهم در رشد فعالیت های بندر بوشهر باشیم.
وی طرح توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در فاز ۳ را از دیگر طرح های توسعه ای بنادر کشور اعلام کرد و افزود : عملیات اجرایی این طرح به گونه‌ای پیش می‌رود که ما انتظار داریم طی یکی دو ماه آینده بخش اول این طرح به بهره‌برداری برسد .
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت : توسعه اسکله ی نفتی بندر شهید رجایی که سه پست اسکله ای است و برنامه ریزی که داریم انجام میدیم به گونه‌ای که بتوانیم تا یکی دو ماه آینده یکی از اسکله ها را به بهره‌برداری برسانیم

راستاد همچنین با اشاره به ضرورت توسعه بندر چابهار گفت :  بخشی از تجهیزات جدید بندر چابهار در حال ورود به کشور است و البته از همه مهمتر ۲ فروند کشتی لایروب مکنده مخزن‌دار به ناوگان لایروبی بنادر کشور افزوده می‌شود که ۸۰ میلیون یورو برای این ۲ کشتی تامین اعتبار شده است.

وی، از افتتاح پایانه و اسکله در دیگر بنادر کشور خبر داد و تصریح کرد: طرح‌های بندری که در دیگر نقاط کشور عملیات اجرایی آن آغاز شده با سرعت خوبی در حال اجرا است و انتظار می‌رود بر اساس برنامه زمان‌بندی افتتاح شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما