هنرمندی که کرونا را تسلیم حس زیبایی‌دوستی کرد
هنرمندی که کرونا را تسلیم حس زیبایی‌دوستی کرد

ندای استان:مربی هنر و پرورشی دبستان دخترانه سمای ۲ بوشهر با اعلام راه‌اندازی گالری هنری یاس با دستاوردهای هنر نقاشی عنوان کرد: بیماری کرونا نتوانست حس زیبایی‌دوستی که منجر به خلق آثار هنری می‌شود را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، یاسمن محمدشاه مربی هنر و مربی پرورشی  دبستان دخترانه سما ۲ بوشهر و مدیر گالری هنری یاس متولد ۱۳۷۵ در بوشهر و لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی بوده و اکنون دانشجوی رشته نقاشی است.

هرچند محمدشاه از کودکی مشغول نقاشی بوده است؛ اما در پنج سال اخیر نمایشگاه متعدد انفرادی و گروهی نقاشی برگزار کرده و اکنون در گالری هنری یاس مدرسه سعادت و دبستان دخترانه سما ۲ بوشهر تدریس می‌کند.

یاسمن محمدشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بوشهر اظهار کرد: بشر امروزی روزهای دشواری را می‌گذراند، روزهایی که پاندومی بیماری کرونا به مردم تحمیل شده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر قرنطینه‌های گسترده و اعمال محدودیت‌ها، زندگی روزمره بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است که با این وجود بیماری کرونا نتوانست حس زیبایی‌دوستی انسان که منجر به خلق آثار هنری می‌شود را تحت تأثیر قرار دهد.

مربی هنر و مربی پرورشی  دبستان دخترانه سمای ۲ بوشهر افزود: در این میان برخی از گالری‌ها به‌خوبی توانستند محیطی وابسته به شرایط برای مخاطبان خود فراهم کنند که یکی از مهم‌ترین گالری‌ها، گالری هنری یاس در مجموعه فرهنگی هنری شیخ حسین‌ چاه‌کوتاهی است.

مدیر گالری هنری یاس ادامه داد: نخستین نمایشگاه انفرادی خود را با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در سال ۹۷ در مجموعه فرهنگی تاریخی سعادت برگزار کردم و دومین نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی نیز با موضوع محیط‌زیست از تاریخ ۳ تا ۸ شهریور ۹۸ در مجموعه فرهنگی تاریخی مدرسه سعادت با ۴۵ اثر از ۲۵ خانم هنرمند هم‌استانی برپا شد.

گالری دائمی هنری یاس برای من ایده‌آل است

محمدشاه مطرح کرد: بهمن ۹۸ نمایشگاه هنرهای تجسمی به همراه دانش‌آموزان دبستان دخترانه سما ۲ بوشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

وی تبیین کرد: یکی از مهم‌ترین گالری‌ها، گالری دائمی هنری یاس بوده که در مجموعه فرهنگی هنری شیخ حسین چاه‌کوتاهی برپا شده است.

مربی هنر و مربی پرورشی  دبستان دخترانه سمای ۲ بوشهر تشریح کرد: ایده گالری دائمی هنری یاس از خودم بود، به‌دلیل اینکه می‌دیدم هنرمندان هم‌استانی به‌دلیل گرمای هوا فقط در خانه کار هنری انجام می‌دهند.

محمدشاه تأکید کرد: عمده مشکلات هنرمندان نبود بازارچه دائمی عرضه و فروش محصولات است؛ اما چنین نمایشگاه‌های مقطعی نمی‌تواند امرار معاش زنانی که از محل کار هنر خود گذران زندگی می‌کنند را تأمین کند.

وی درباره گالری یاس نیز گفت: در شرایط کرونایی پس از دوندگی بسیار در آبان سال جاری توانستم این گالری دائمی را در مجموعه فرهنگی ـ تاریخی شیخ حسین چاه‌کوتایی دائر کنم.

مربی هنر و مربی پرورشی  دبستان دخترانه سمای ۲ بوشهر با تأکید  بر اینکه هنر هرگز تسلیم محدودیت‌ها نمی‌شود، گفت که اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی محفلی امن برای هنرمندان و دوستان ایجاد شده و میزبان تابلوهای نقاشی در سبک‌های مختلف (تابلوهای رنگ و روغن، پاستل گچی، سیاه قلم، رزین، دکوراتیو و …) هستیم.

محمدشاه یادآور شد: میزبان دست‌سازه‌های هنری نظیر مکرومه‌بافی، زیورآلات، گلدوزی، معرق چوب، آینه‌کاری، تریکوبافی، عروسک‌بافی و چند تن از هنرمندان هم‌استانى نیز هستیم.