افزایش حضور مسافران در سواحل بوشهر/احتمال شیوع موج چهارم کرونا
افزایش حضور مسافران در سواحل بوشهر/احتمال شیوع موج چهارم کرونا

ندای استان: کشمیری گفت: پس از برداشته شدن ممنوعیت تردد بین شهرهای زرد و آبی، سفرها به استان بوشهر افزایش یافته و بویژه در آخر هفته‌ها شاهد سیل حضور مسافران در ساحل بوشهر هستیم.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس رنگ بندی جدید نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمان حاضر علاوه بر تنگستان این استان که پیش از این در وضعیت زرد ( خطر متوسط) کرونایی قرار داشت، شهرستان دشتی نیز که وضعیت آن آبی (کم خطر) بود به زرد تغییر رنگ داد.

وی تاکید کرد: از ۲۷ دی تا ۱۰ بهمن ماه فقط شهرستان تنگستان در وضعیت زرد قرار داشت و ۹ شهرستان دیگر استان بوشهر در شرایط آبی بودند که با زرد شدن یک شهرستان دیگر، زنگ هشدار برای این استان به صدا درآمده‌است و می‌طلبد مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و حضور نیافتن در اماکن شلوغ توجه بیشتری داشته باشند.

کشمیری اضافه کرد: پس از برداشته شدن ممنوعیت تردد بین شهرهای زرد و آبی، سفرها به استان بوشهر افزایش یافته و بویژه در آخر هفته‌ها شاهد سیل حضور مسافران در ساحل بوشهر هستیم.

وی ادامه داد: با وجـود هشدارهای مکرر مبنی بر احتمال شیوع موج چهارم کرونا، مشاهده سفرهای دســته جمعی بویژه به مقصد استان‌های جنوبی نگرانی‌ها نســبت به احتمــال خیزش موج چهارم که خطرناک‌تر از موج سوم خواهد بود افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اگر مردم خواهان کاهش ابتلا و به دنبال آن کاهش بستری و مرگ و میر عزیزان خود هستند باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی درزمینه ویروس کرونا حساس‌تر از قبل باشند.

وی بیان کرد: با همکاری مردم در دی ماه ۱۷ روز بدون مرگ و تنها در این مدت ۱۵ فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شد اما بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و رفت و آمد مسافران به دلیل جذابیت‌های فصلی و بازار گناوه و دیلم باعث شده به تدریج شمار شهرهای زرد و پرخطر استان افزایش یابد.

کشمیری در باره طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر چهار هزار و ۱۶۱ نفر رهگیری و پنج هزار و ۳۲ تست سریع انجام شده که از این شمار نتیجه آزمایش کرونا ۴۹۸ نفر مثبت بوده‌است.

وی گفت: همچنین در قالب این طرح تاکنون چهار هزار بازدید مشترک از اصناف متخلف انجام و ۲ هزار و ۲۶۲ اخطار صادر و ۳۳۴ واحد نیز پلمب شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر ایجاد عدالت در دسترسی به امکانات اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۰ اکسیژن ساز، ۶۰ تخت مراقبت ویژه، ۱۰۰ ونتیلاتور به شمار تجهیزات بیمارستانی و ۱۷۰ تخت به دارایی درمانی استان اضافه شده‌است اما در این شرایط باید تنها رویکرد ما در بحث کرونا پیشگیری باشد.

وی یادآور شد: براساس برنامه ریزی انجام شده در زمان حاضر ۵۰۰ تخت بیمارستانی در دست ساخت داریم که با بهره‌برداری از این شمار تخت هر هزار نفر بوشهری به بیش از ۲ تخت دسترسی پیدا خواهد کرد این درحالی است که امروز به ازای هر هزار نفر بوشهری ۱.۶ دهم تخت وجود دارد.