آنچه در دیدار نمایندگان استان بوشهر در مجلس با استاندار گذشت
آنچه در دیدار نمایندگان استان بوشهر در مجلس با استاندار گذشت

ندای استان:دانشگاه علوم پزشکی ضعیف است/نفتی‌ها به استان بوشهر پاسخگو باشند/مدیر ارشد شهرستان باید گره گشایی کند/ساخت پلاتو در محلی از استان که هنرمند ندارد!

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام موسی احمدی امشب در نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار بوشهر با اشاره به تعاملی که بین فرمانداران و نمایندگان استان وجود دارد اظهار داشت: در شرایط فعلی که کرونا و تحریم‌ها بر مردم فشار می‌آورد نیاز  است که مسئولان استان و نمایندگان مجلس با یک نگاه تعاملی در کنار هم موانع و مشکلات را برطرف کنند.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه‌های ناتمام زیادی در استان وجود دارد  تاکید کرد: باید مشکل نقدینگی پروژه‌ها برطرف شود و پروژه‌های ناتمام در استان بوشهر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی پیگیری صادرات  محصول گوجه و رب‌گوجه فرنگی را از دغدغه‌های جدی مردم جنوب استان دانست و بیان کرد: مردم تجربیات تلخی از عدم خرید و جلوگیری از صادرات گوجه دارند، باید مجموعه استان و کشور این مشکل را مدیریت کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات وزارت نفت در مورد ساختار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تاثیرات منفی بر منطقه می‌گذارد و باید در این تدبیر مناسبی اندیشیده شود.

اختصاص قیر به منطقه جنوب استان، پیگیری مسائل شهرهای جدید نایبند و سیراف، توسعه اسکله‌های صیادی و گازرسانی به روستاها از دیگر مسائلی بود که حجت الاسلام احمدی در این نشست مطرح کرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه استان بوشهر باید به جایگاهی که لایق آن است برسد اظهار داشت: شورای برنامه‌ریزی استان باید با محوریت مسائل شهرستان‌ها در هر شهرستان نشست برگزار کند.

غلامحسین کرمی با بیان اینکه جایگاه مدیریت استان در نفت چیست؟ و مدیریت ارشد استان باید عضو اصلی هیئت مدیره پارس جنوبی در استان باشد گفت: باید استان در تصمیمات نفت نقش داشته باشد نه این که شورای راهبردی مبلغی را برای استان در نظر بگیرد، بعد کلی منت بگذارند و پول را قطره چکانی تزریق کنند، آنها وظیفه شان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه مدیریت ارشد استان در نفت باید درست تعریف شود تاکید کرد: باید به اتفاق نمایندگان از رئیس جمهور و وزیر نفت این را بخواهید، عسلویه و پارس جنوبی و نفت فلات قاره جزئی از این استان هستند، نباید دفتر مدیریتشان در مرکز کشور باشد، نباید برای جزیی‌ترین مسائل و مشکلات استان محتاج تصمیم گیری مدیران نفتی باشیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان استان در کمیسیون‌های مهمی حضور دارند و ظرفیت و پشتوانه خوبی برای مسئولان استان بوشهر هستند اذعان کرد: در مورد بودجه بحث‌های زیادی شد، سال گذشته در تخصیص اعتبار حوزه نفت، استان بوشهر رتبه سی‌ام را کسب کرد. تخصیص اعتبار نفت ۴۰۰ میلیارد بوده که ۸۰ میلیارد آن را به استان داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت را مکلف کرده که در استان‌ها سه دهک بالای جامعه را شناسایی و یارانه آنها را حذف کند افزود: قرار بود دولت در سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان اموال و دارایی‌هایش به فروش برساند که کمترین میزان فروش در استان بوشهر بوده است.

کرمی با اشاره به اختلاف نظرهایی که بین مدیران استان و نمایندگان در حوزه بودجه وجود دارد گفت: اگر مشکلی داریم و جایی با هم اختلاف نظری داریم باید در کنار هم اختلافات را برطرف کنیم، کشاندن مباحث به رسانه‌ها و القای اختلاف بین مسئولان کار صحیحی نیست، عده‌ای می‌خواهند از این فضا سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به مصوبه اصلاح ساختار بودجه بیان کرد: ما تمام تلاشمان این است که مصوبه از شورای نگهبان برای اصلاح به صحن مجلس برگردد و چندین راه دیگر هم برای برطرف کردن این مشکل پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با تقدیر از مدیران ارشد استان و شهرستان برای مدیریت سیل اخیر دشتستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به ماه‌های پایانی عمر دولت انگیزه‌ها برای خدمت به مردم کم نشود چون مشکلات بیشتر شده است.

ابراهیم رضایی با اشاره به مشکلاتی که بانک‌ها در عرصه تولید برای مردم ایجاد کرده‌اند افزود: بانک‌ها بابت مطالباتی که دارند کل خانه و زندگی مردم را مصادره می‌کنند، در صورتی که محاسبات و اعداد و ارقام بانک‌ها با واقعیت‌ها متفاوت است و نارضایتی شدیدی به دنبال دارد.

وی، عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات را از مهم‌ترین دغدغه‌ها دانست و بیان کرد: نسبت به توزیع اعتبارات اعتراض است چراکه سازمان برنامه و بودجه در توزیع اعتبارات در سطح ملی و استانی، عدالت را رعایت نمی‌کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی مسئله آب بها، مشکلات و مسائل خرما، سد دالکی و بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان را از نگرانی‌های مردم دشتستان ذکر کرد و افزود: کرونا زیان‌های اقتصادی زیادی به مردم تحمیل کرده، خیلی از کسب و کارها تعطیل شده‌اند باید در این راستا چاره‌اندیشی شود.

پاسخگو کردن نفت به استان و لزوم استقرار دفاتر شرکت‌های نفتی در استان از دیگر مسائلی بود که نماینده دشتستان در این جلسه مطرح کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در این نشست با تأکید بر لزوم خدمتگزاری صادقانه به مردم گفت: همه ما یک وظیفه بیشتر نداریم و آن خدمت به مردم است، تفاوتی نمی‌کند که ما چه نقشی داریم مهم این است که در کنار هم یک هدف واحد را دنبال می‌کنیم و آن تقویت نظام و خدمتگزاری صادقانه به مردمی است که قوام و دوام نظام به حضور و رضایتمندی آنها بستگی دارد.

عبدالکریم جمیری قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون را ۲ وظیفه اصلی نمایندگان ذکر کرد و اظهار داشت: نمایندگان از طرف مردم وکالت پیدا کرده‌اند که قانون‌گذاری کنند و به نیابت از مردم نظارت کنند که قوانین و مقررات به خوبی اجرا و از همه ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در شرایط سخت امروز بر عهده دارند، گفت: در حوزه نظارت بر کارکرد مدیران که وظیفه دوم نمایندگان است انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی و همراهی امور را دنبال کنند تا بتوانیم از همه توانمندی‌های در اختیار و فرصت‌ها به نحو شایسته بهره بگیریم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی و ظرفیت استان بوشهر خاطرنشان کرد: مردم توقع دارند که با این همه نعمت در استان محرومیتی وجود نداشته باشد و باید با هماهنگی بین نمایندگان و مدیران ارشد استان از این همه قابلیت برای حل مشکلات و معضلات مردم استفاده کنیم.

جمیری دستگاه‌های اجرایی را ملزم به پاسخگویی به مردم دانست و تاکید کرد: نمایندگان استان مراجعات و درخواست‌های فراوانی از سوی مردم دارند که اگر دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مردم بودند این حجم از تقاضا را شاهد نبودیم.

وی لاینحل ماندن برخی از مشکلات در سطح شهرستان‌ها را به سبب ناهماهنگی بین مدیران دانست و بیان کرد: مدیر ارشد شهرستان باید گره‌گشایی کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه نفتی‌ها باید در ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی خودشان بهتر از این عمل کنند اظهار داشت: استان بوشهر درآمد مبالغ هنگفتی را در قالب درآمدهای مالیاتی به خزانه دولت واریز می‌کند و بعد برای گرفتن اعتبارات جزیی از دولت باید التماس کنیم، باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مشکلات استان را از این درآمدها برطرف کنیم.

جمیری با اشاره به بازدید خود از انبارهای سازمان فروش اموال تملیکی در بوشهر تصریح کرد: چندین برابر خرابی‌های سیل دشتستان در این انبارها اجناس تخریب و فاسد می‌شود، من واقعا متأثر شدم که چرا برای رفع محرومیت مردم و تأمین نیاز نیازمندان از این اجناس استفاده نمی‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیرهای صورت گرفته در راه‌اندازی بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر گفت: ۲ بار برای تکمیل این بیمارستان با وزیر بهداشت و چند بار هم با معاونان وزیر نشست برگزار شده  و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی برای پیگیری این امر فوق العاده ضعیف عمل می‌کند.

  • منبع خبر : تسنیم