۳۰۰۰ نفر از جامعه ایثارگری بوشهر صاحب خانه و شغل می شوند
۳۰۰۰ نفر از جامعه ایثارگری بوشهر صاحب خانه و شغل می شوند

ندای استان:تفاهم‌نامه تامین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان بوشهر با حضور رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا رسید.

به گزارش ندای استان،سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان بوشهر گفت: یکی از بخش‌های این تفاهم‌نامه  تامین زمین برای مسکن هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگری استان بوشهر است که این میزان، سه برابر زمینی است که در ۱۶ سال گذشته برای  جامعه ایثارگری استان تامین شده است.

او ادامه داد: همچنین طبق این تفاهم، برای ۱۵۰۰ نفر از اعضای جامعه ایثارگری شغل ایجاد می‌شود که بخش عمده‌ای از آن از طریق استان تامین می‌شود و بخشی را سازمان اقتصاد کوثر تامین می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال پایدار جامعه ایثارگری با رویکرد مهارت محور و با کارمزد ۴ درصد اختصاص می‌یابد که این میزان مازاد بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان مصوب در بودجه است.

اوحدی عنوان کرد: معوقات جامعه ایثارگری در سال‌های ۹۰ و ۹۱ پرداخت نشده بود که در دو بخش پرداخت شده و اگر معوقاتی باقی مانده است به طور حتم  پرداخت می‌شود.

بیش از ۹۰ درصد مطالبات جامعه ایثارگری پرداخت شد

او گفت: بر اساس مصوبه دولت مبنی بر پرداخت همه مطالبات جامعه ایثارگری تا پایان سال ۹۹ تا کنون بیش از ۹۰ درصد این مطالبات و معوقات به میزان ۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: تمهیدات آزمون اختصاصی برای جذب ۱۲ هزار نفر از اعضای جامعه ایثارگری فراهم می‌شود. این آزمون حد نصاب ندارد و همه شرکت کنندگان استخدام می‌شوند. اگر افرادی از جامعه ایثارگری در این آزمون پذیرش نشوند نیز اطمینان داشته باشند که جذب می‌شوند.

اوحدی افزود: مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای برای تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری داشته که به تایید شورای نگهبان رسیده است که با اجرای آن، بنیاد شهید و امور ایثارگران اولین نهادی است که هفته آینده بخشنامه می‌کند تا همه شاغلانش تبدیل وضعیت شوند.

او عنوان کرد: اکنون ۹ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی هستند و اگر اعضای جامعه ایثارگری به مراکز خصوصی برای درمان نیز مراجعه کنند بیمه دی موظف است در مدت ۷۲ ساعت هزینه‌های آن‌ها را پرداخت کند.