۱۲۰ هزار بوشهری، در پیچ و خم کارت ملی
۱۲۰ هزار بوشهری، در پیچ و خم کارت ملی

ندای استان: بسیاری از متقاضیان با گذشت نزدیک به دو سال از تکمیل مراحل ثبت‌ نام، موفق به دریافت کارت ملی هوشنمت نشده‌ اند.

به گزارش ندای استان، در حالی که روند کار در ابتدا خوب بود و مردم با ثبت‌نام حضوری، چند هفته یا نهایتا یک ماه بعد کارت های جدید هویتی‌ شان را دریافت می‌ کردند، با این حال با تامین نشدن بدنه کارت از خارج کشور، ادامه صدور کارت های هوشمند به بن‌بست خورد.

بسیاری از متقاضیان با گذشت نزدیک به دو سال از تکمیل مراحل ثبت‌ نام، موفق به دریافت کارت ملی هوشنمت نشده‌ اند.

حدود ۱۲۰ هزار بوشهری در نوبت دریافت کارت های هوشمند

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر می گوید: ۱۱۹ هزار و ۱۱۱ کارت ملی هوشمند شهروندان بوشهری در انتظار صدور است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به فعال شدن ظرفیت چاپخانه مربوطه در تهران، طی ۱۰ ماه آینده همه این کارت‌ها صادر و به صاحبان آنها تحویل شود.

طبق این وعده جدید اسکندر پاسالار، باید تا اواسط پاییز سال آینده پرونده درخواست های کارت هوشمند در استان بسته شود، هرچند او ابراز امیدواری کرده که مسئولان سازمان ثبت احئوال پیگیر هستند که چاپخانه دیگری برای این کار فعال شود که می تواند این زمان وعده شده را به نصف کاهش دهد.

پاسالار با بیان اینکه ۹۸٫۵ درصد هم استانی ها واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند، ادامه داد: استان در زمینه ثبت درخواست مردم برای کارت هوشمند جایگاه دوم کشور را دارد.

پاسالار افزود: تاکنون ۶۶۴ هزار کارت صادر شده است، ضمن اینکه ۶۵۰۰ کارت هم در دفاتر خدمات ارتباطی یا پست مانده و صاحبان آن برای دریافتش مراجعه نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم حق دارند بابت طولانی شدن دریافت کارت هوشمند گلایه مند باشند، خاطرنشان کرد: روزانه یک میلیون کارت هوشمند از سوی چاپخانه دولتی تولید می‌شود که با ادامه همین روند حداکثر تا ده ماه آینده کارت همه افرادی که درخواست داده‌اند صادر می‌شود، ولی تا آن زمان امکان دریافت خدمات با رسید صادره توسط ادارات ثبت امکان‌پذیر است و افراد می‌توانند در صورت مفقود شدن رسید برای دریافت مجدد آن به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.