چهار مرکز خرید گندم در استان بوشهر راه اندازی شد
چهار مرکز خرید گندم در استان بوشهر راه اندازی شد

خبر استان:برای خرید محصول کلزا دو مرکز در انبار چغادک و سیلوی برازجان در نظر گرفته شده است و وجه کلزای خریداری شده نیز همانند گندم از طریق بانک کشاورزی پرداخت می شود.

به گزارش خبر استان،محمد هاشمی روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: همچنین در صورت نهایی شدن قرارداد با مباشران، احتمال راه اندازی دو مرکز خرید دیگر در شهرستانهای گناوه و دیلم در استان بوشهر وجود دارد.
وی اظهارکرد: پیش بینی می شود امسال ۸۵ هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در استان بوشهر از سوی این مراکز، خریداری شود.
هاشمی یادآورشد: درسال زراعی گذشته ۲۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان استان بوشهر خریداری شد.
مدیرشرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهرگفت: نرخ خرید تضمینی برای هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و برای گندم دروم ۱۳ هزار و ۶۸ ریال تعیین شده است.
هاشمی با بیان اینکه وجه گندم خریداری شده به کشاورزان در کوتاه ‌ترین زمان ازسوی بانک کشاورزی استان به حساب آنان واریز می‌ شود، افزود: به منظور رفاه حال گندمکاران، سامانه بانک کشاورزی برای خرید تضمینی گندم در مراکز خرید راه‌اندازی شده که بانک کشاورزی همزمان با تحویل گندم درکمترین زمان، وجه را به حساب کشاورزان واریز می‌ کند.
وی یادآور شد: مراکز خرید گندم در استان بوشهر از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۹ آماده خرید محصول کشاوزان هستند و در صورت ازدحام برای جلوگیری از تراکم ساعت کار مراکز خرید افزایش می یابد.
هاشمی با بیان اینکه از زمان آغاز خرید گندم (۱۰ فروردین) تاکنون ۸۵۰ تن گندم در استان بوشهر خریداری شده است گفت: خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در این استان تا اواخر خرداد ادامه دارد.
مدیرشرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اظهارکرد: همچنین امسال علاوه بر گندم خرید تضمینی دانه های روغنی نیز با اولویت محصول کلزا به شرکتهای غله محول شده است که پیش بینی می شود امسال ۱۵۰ تن محصول کلزا خریداری شود.
وی یادآور شد: برای خرید محصول کلزا دو مرکز در انبار چغادک و سیلوی برازجان در نظر گرفته شده است و وجه کلزای خریداری شده نیز همانند گندم از طریق بانک کشاورزی پرداخت می شود.
امسال به دلیل میزان مناسب و پراکنش مطلوب نزولات جوی و مدیریت کارآمد کشاورزان در استان بوشهر، سطح قابل برداشت مزارع گندم دیم ۷۸هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم آبی نیز ۱۶هزار و ۵۰۰ هکتار است.