مهارت‌های بازار محور بانوان در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود
مهارت‌های بازار محور بانوان در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

خبر استان:معاون برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: آموزش‌های بازار محور در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود که بیشترین مخاطب آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبر استان، احمد لیراوی صبح امروز در نشست با مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به حضور زنان در رویدادهای بعد از انقلاب، اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی اقشار در معرض آسیب تأثیر بسزایی دارد و ارتقا مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان به صورت مستقیم در کاهش نرخ بیکاری اثر دارد که این کاهش نرخ باعث کاهش ناهنجاری‌ها و معضلاتی می‌شود که امروزه جامعه ما دچار آنها است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی زنان با بهره‌گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مشارکت آنان را در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی ارتقاء می‌دهد تصریح کرد: با توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و گرایش بیشتر جوانان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تأثیرات آن در زندگی روزمره آنها بیشتر می‌شود.

معاون برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه توانمند سازی بانوان از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی یکی از سیاست‌های این سازمان در ارتقا مهارت‌های آنان و کارآفرینی در راستای توسعه پایدار است، افزود: آموزش‌های بازار محور یکی از برنامه‌های آموزش فنی وحرفه‌ای است که به صورت جدی در حال پیگیری است و بیشترین مخاطب آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

لیراوی افزود: ارائه آموزش‌های  فنی و حرفه‌ای برای بانوان، سبب کسب شایستگی‌های حرفه‌ای، توانمندسازی و ارتقا مهارت و ایجاد اشتغال بویژه در زمینه ایجاد کسب و کار خانگی برای آنان می‌شود.

وی تاکید کرد: توانمندسازی زنان با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مشارکت آنان در فعالیتهای اقتصادی ارتقا می‌دهد.

معاون برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهربا بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از حضور زنان بهره برد گفت: زنان جامعه ایرانی از توانایی‌هایی بالایی در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی از این قشر باید بیشتر بهره برده شود./تسنیم