ماجرای برکناری استاندار سابق بوشهر توسط احمدی نژاد
ماجرای برکناری استاندار سابق بوشهر توسط احمدی نژاد

خبر استان:رییس کمیسیون انرژی مجلس، از تبحراتش در ساخت کوکتل مولوتف، IPC، توتال، بحران آبی، حلقه خاص نزدیک به احمدی نژاد و خاطرات استانداری بوشهرش می گوید.

به گزارش خبر استان،فریدون حسنوند متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۴۴ در اندیشمک است و تمام دوران تحصیلش را تا مقطع دبیرستان در اندیمشک سپری کرده است و از همین منطقه برای دوره دهم مجلس کاندیدا شده و توانسته با رای مردم به خانه ملت راه یابد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، دو فرزند؛ یک فرزند دختر و یک پسر دارد که فرزند دخترش فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری و فرزند پسرش ۱۳ ساله و محصل است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در حال حاضر دانشجوی دکترای سیاست گذاری عمومی  است و از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود.

 حسنوند در ادوار ششم، هفتم و هشتم مجلس به‌عنوان نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ برای مدت یک سال، استاندار بوشهر بود.

وی کار را  به عنوان نیروی بسیجی و بعدها نیروهای سپاه در جبهه و جنگ آغاز می کند و بعدها در وزارت اطلاعات فعالیت می کند و از مجلس ششم به جز دوره دهم در بهارستان حضور دارد.

خبرگزاری خانه ملت، برای انجام یک مصاحبه مشروح از فریدون حسنوند دعوت کرد که در خبرگزاری حضور یابد که این نماینده علیرغم مشغله کاری فراوان در خانه ملت حضور یافت و با روی گشاده به تمامی سوالات پاسخ داد.

فریدون حسنوند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره چگونگی طی کردن دوران کودکی و جوانی اش، گفت: این دوران از زندگی بنده عمدتاً با دوران انقلاب و دفاع مقدس مصادف شد و با توجه به اینکه من سر پرشوری در مسائل سیاسی و مذهبی داشتم در دوران انقلاب و دفاع مقدس بسیار فعال بودم.

نگاه قوم لرها از قدیم الایام این بوده که زود ازدواج کنند

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس از دوران دفاع مقدس در سن ۲۷ سالگی ازدواج کردم که در بین قوم لر این سن برای ازدواج زیاد است، افزود: اکنون نیز همین نگاه بین لرها حاکم است و در سنین پایین خانم ها و آقایان لر ازدواج می کنند و نگاهشان از قدیم الایام همین بوده که زود ازدواج کنند، نگاه بنده درباره فرزندانم همین است که زود ازدواج کنند، اما امروز دوره ای است که نمی شود با اجبار و تکلم فردی را متقاعد به ازدواج کرد.

لرها معتقد هستند که نسلشان باید ماندگار شود

حسنوند ادامه داد: اگر چه بنده از آزادی کامل در موضوع ازدواج برخوردار بودم، اما اعتقاد دارم که این امر باید زودتر صورت بگیرد، به ویژه درباره پسرها که لرها معتقد هستند که نسلشان باید ماندگار شود.

وی درباره محله دوران کودکی و نوجوانی اش، یادآور شد: پیش از انقلاب محله ما به گونه ای بود که بچه های انقلابی و تیپ های مذهبی در اندیمشک در این منطقه حضور داشتند و مسجد محله نیز مسجدی فعال بود، البته ما در منزل خود جلسات و محافل قرآنی داشتیم و به همین دلیل در دوران انقلاب نسبتاً در تکثیر اعلامیه و اطلاعیه های امام که در تبعید به سر می بردند فعال بودم.

در ساخت کوکتل مولوتوف و باروت سیاه تبحری خاص داشتم

حسنوند با بیان اینکه تقریباً از همان کودکی بازیگوش بودم، افزود: در توزیع عکس ها، نشریات، پوسترها و نوارها با ذوق و ابتکار کلیشه می زدم و در ساخت کوکتل مولوتوف و باروت سیاه تبحری خاص داشتم چرا که ساخت آن فرمول خاصی می خواهد و از چند گوشه شهر گوگرد، شوره و ذغال خریده و از ترکیب آنها باروت سیاه درست می کردم و به بهانه ماهیگیری فیتیله های انفجاری را روی سه راهی گذاشته و با چسب های دوقلو می چسباندم تا صدای انفجار بالاتر برود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۵۸ با سپاه و بسیج در ارتباط بوده است، ادامه داد: تقریباً رشد و نمو و بلوغ سیاسی و اجتماعی بنده در سپاه و بسیج بوده است و در دوران جنگ مسئول پایگاه مقاومت و فرمانده دسته رزمی در گردان حمزه سیدالشهدا شهرستان اندیمشک، مسئول دفتر بسیج لشگر ۷ ولیعصر (عج)، مسئول دبیرخانه سپاه و بسیج، مسئول پایگاه مقاومت حضرت اباالفضل (ع) بودم که این پایگاه یکی از بزرگترین پایگاه های مقاومت و نمونه استان و کشوری بود.

پس از پایان جنگ وارد وزارت اطلاعات شدم

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: همزمان ماموریت هایی در نقاط مرزی داشتم که یکی از آنها برعهده داشتن مسئولیت محور پایگاه سالار یکی از معروف ترین پاسگاه های سیستان و بلوچستان در سال ۶۴ بود که آن زمان ۲۰ سال داشتم.

وی افزود: پس از پایان جنگ وارد وزارت اطلاعات شدم و چند سالی مسئولیت هایی در این وزارتخانه داشتم، اما در نهایت در مجلس ششم وارد مجلس شدم و ۴ دوره نماینده مردم بودم، به جز دوره نهم و در مدت حضور در مجلس یک دوره در کمیسیون فرهنگی و سه دوره در کمیسیون انرژی حضور یافتم.

 حسنوند افزود: در دوره نهم مجلس، بنده عضو هیات مدیره پارس جنوبی و استاندار بوشهر بودم و پس از آن به عنوان مشاور وزیر نفت و مشاور وزیر و مجری بیع متقابل گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک کشور انتخاب شدم.

وی با بیان اینکه برای مدت کمی حدود یک سال استاندار بوشهر بودم، ادامه داد: بنده در سال هایی استاندار شدم که دولت چالش ها و مشکلات عدیده ای داشت و مسئولان دولتی چالش هایی بین قوا با علما و برخی مجموعه ها به وجود می آوردند که در فعالیت ها بی تاثیر نبود.

تمام مسئولان و مجموعه بومی بوشهر، موافق استاندار شدن من نبودند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه زمانی که می خواستم به بوشهر بروم تقریباً تمام مسئولان و مجموعه بومی بوشهر، موافق استاندار شدن من نبودند، تصریح کرد: تلقی آنها این بود که برای کارهای سیاسی و انتخاباتی به بوشهر می روم، چون نزدیک پایان عمر دولت بود و تلقی ها این بود که به دنبال کارهای سیاسی و انتخاباتی هستم، شاید هم تحلیل و تفسیر آنها درست بود چرا که اتفاقی در کشور در حال رخ دادن بود که تصورها مبنی بر این شد که ماموریت بنده نیز کارهای سیاسی و انتخاباتی است.

وی افزود: بنده همان هفته ای که استاندار شدم اعلام کردم که من نماینده ای در کنار مردم استان بوشهر هستم و در کنار ۴ نماینده استان نماینده پنجم استان می شوم اما در یک جایگاه اجرایی به عنوان استاندار قرار می گیرم.

حسنوند ادامه داد: به محض ورود به بوشهر حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و حضرت آیت الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری که از علما و فضلای کشور هستند و سایر علما این اطمینان را دادم که نگاه بنده خدمت در استان و تقویت اصول و ارزش ها و سربازی برای نظام و رهبری است و برای سیاسی کاری به استان نیامده ام که خیلی ها در آن دوران به این نتیجه رسیدند.

کمتر از ۵ روز خانواده ام را به همراه خودم به بوشهر بردم

وی با بیان اینکه علی رغم اینکه پسرم محصل در تهران و دخترم دانشجو در شهر دیگری و همسرم دانشجو و شاغل در تهران بود کمتر از ۵ روز خانواده ام را به همراه خودم به بوشهر بردم  تا مردم بدانند که ما هم جزئی از مردم بوشهر و شریک در غم ها و شادی های آنها هستیم، یادآور شد: با ورود به استان اولویت فعالیت را بر طرح های نیمه تمام همانند بیمارستان شهدای خلیج فارس، استادیوم ۱۵ هزار نفری، بیمارستان برازجان و مرکز نازایی جنوب کشور گذاشتم، البته زیباسازی شهرها و سواحل، راه آهن بوشهر و کمربندی ها از دیگر اقدامات بود که سعی شد تمام استان دیده شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در سیل ها و زلزله ها سعی شد که در کنار مردم باشیم، افزود: شاید در ارتباط با مدیران سختگیری می شد اما در ارتباط با مردم راحت بودیم که نمونه آن در زلزله و سیل بوشهر دیده شد که با توجه به اینکه استان بوشهر ۷۰۰ کیلومتر ساحل دریا دارد و یک استان طویل است و برای حضور در برخی مناطق باید ۳ ساعت زمان طی کرد تا به یک منطقه رسید، سعی شد که به تمام مناطق رسیدگی شود.

 وی ادامه داد: در حوزه امنیت، آموزش و پرورش و بهداشت اقدامات خوبی انجام شد و پس از البرز دومین استان بودیم که آموزش و پرورش را الکترونیکی کردیم.

بهترین دوران زندگی خود و خانواده ام حضور در کنار مردم بوشهر بود

حسنوند با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذاران و کسانی که می توانند در استان سرمایه گذاری کنند تلاش شد، اظهار داشت: در زمان استانداری ام دریا و ساحل روشن شد، روشنایی هایی در طول ساحل نصب شد تا مردم بتوانند از این زیبایی و نعمت لذت ببرند، البته هر پنجشنبه و جمعه سرکشی به نقاط مختلف انجام می شد تا با مشکلات از نزدیک آشنا شوم و در این سرکشی ها با خانواده های شهدا و محرومان دیدار می کردم.

وی گفت: بهترین دوران زندگی خود و خانواده اش را حضور در کنار مردم قدرشناس و نجیب بوشهر عنوان کرد.

حداقل ۳ مجموعه در دولت احمدی نژاد حضور داشت/حلقه خاص نزدیکترین جریان به احمدی نژاد بود

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره ارتباطش با محمود احمدی نژاد تصریح کرد: در دولت دهم طیف های مختلفی در بدنه دولت وجود داشتند که این طیف ها به لحاظ سیاسی، اعتقادی و برخی وابستگی ها تقریباً با هم تفاوت داشتند و حداقل ۳ مجموعه در دولت حضور داشتند که یکی از آنها حلقه خاص بود و نزدیکترین حلقه به آقای احمدی نژاد بود و دو حلقه دیگر فاصله شان به دلایل مختلف بیشتر بود.

نامه یکی از نمایندگان بوشهر به احمدی نژاد برای طرح درخواست عزل بنده

وی با بیان اینکه برخی رفتارهای من مورد تایید دولت نبود، چراکه درباره انتصابات، انتخابات و کارها سعی می کردم منافع استان و انقلاب را لحاظ کنم، افزود: کمتر به گرایش سیاسی افراد و وابستگی به دولت نگاه می کردم کما اینکه یکی از نمایندگان استان در یک مرحله نامه ای مکتوب به آقای احمدی نژاد ارسال کرد و خواستار عزل من شد که آقای احمدی نژاد نامه را به معاون اول خود جهت برخورد با من ارسال کرد که من اظهار داشتم که منافع استان و انسان های سالم اولویتم هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه در آن زمان استان بوشهر را در بحث کمک به حوزه های علمیه به رتبه نخست رساندم که شاید نگاه در برخی افراد به دولت اینگونه نبود و فاصله هایی در این باره وجود داشت، ادامه داد: در بحث کمک به ستاد نماز، اردوهای راهیان نور به ویژه راهیان نور دریایی که ما این کار را آغاز کردیم مورد تشویق قرار گرفتیم و در بحث مانورهای نظامی توسط نیروهای بسیج در استان ها بهترین همکاری را داشتیم.

احمدی نژاد دستور برخورد با بنده را به صورت کتبی صادر کرد

وی با بیان اینکه انتخاب معاونان، فرمانداران و مدیران اینگونه بود که منافع نظام و انقلاب مدنظر قرار گیرد، یادآور شد: انتخاب معاونان بنده به گونه ای بود که زاویه دیدگاهی با دولت دهم وجود داشت که بر همین اساس آقای احمدی نژاد دستور برخورد بنده را به صورت کتبی صادر کرد که این اسناد را به عنوان یادگاری نگه داشته ام./خانه ملت

 

Visited 35 times, 4 visit(s) today