۵ میلیون زیرپوشش داریم که البته شایسته جمهوری اسلامی نیست
۵ میلیون زیرپوشش داریم که البته شایسته جمهوری اسلامی نیست

خبر اسان: رئیس ­کمیته امداد امام خمینی(ره) : ۵ میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم (بجز خیریه ها و سازمان بهزیستی) زیرپوشش این نهاد قرار دارند که البته شایسته جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش خبر استان به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، سید پرویز فتاح به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امام خمینی (ره) – در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران با یادی از مرحوم حبیب اله عسکراولادی رئیس فقید این نهاد و دیگر مسئولان این نهاد افزود: با برنامه ریزی انجام شده این تعداد در مقایسه با پارسال ۲۰۰ هزار نفر کمتر شده است.
وی گفت: یک میلیون نفر زنان سرپرست خانوار، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سالمند، ۴۲ هزار نفر بیمار صعب العلاج، ۳۰۰ هزار نفر دانش آموز، ۷۰۰ هزار دانشجو و ۳۰۰ هزار خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد هستند.
ویدر ادامه با بیان اینکه مبارزه با فقر مقاومتی همانند جنگ نیاز دارد ، گفت : کمیته امداد با سایر نهادهای حمایت از محرومین همکاری نزدیک دارد و مأموریت این کمیته در کشور وحدت آفرین است و رنگ و زبان نمی شناسد.
وی گفت: خط کشی و جناح بندی سیاسی ، خط قرمز کمیته امداد امام خمینی(ره) است و کمیته امداد همیشه مورد اعتماد مردم بوده و این موضوع سرمایه ماست.
رئیس ­کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: با اطلاع رسانی، شفاف سازی و ارائه خدمت روزافزون باید این اعتماد را افزایش دهیم گرچه در یازده ماه گذشته ۳۰ درصد اعتماد مردم نسبت به کمیته امداد امام خمینی بیشتر شده است.
فتاح گفت: تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند،​ کمک تحصیل دانشجویان و دانش آموزان نیازمند، رفع سوء تغذیه و ارائه انواع خدمات بیمه ای ، حمایت های حقوقی و مشاوره خانوادگی همچنین سفرهای زیارتی از اقدامات این کمیته در سال ۹۶ بوده است.
فتاح افزود: از ابتدای سال مستمری بگیران سه برابر شده است و برای سال آینده ۷ هزار میلیارد تومان برای رفع فقر و مستمری پیش بینی شده است که بازرسی بر همه عملکرد ما نظارت دارد.
رئیس ­کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : فشار رکود اقتصادی و سوء مدیریت باعث شده است برغم موفقیت در طول سالیان گذشته، تعداد فقرا افزایش یابد.
وی گفت : تغییر سبک زندگی مسئولان به سمت اشرافیت و فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی، نمک به زخم محرومان می پاشد و فقر تولید شده در بخش های کشور به کمیته امداد سرازیر می شود.
فتاح افزود: کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی جای دائمی برای حقوق بگیری نیست و درمان اصلی و فقر و محرومیت در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است.
رئیس ­کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به حمایت امام خمینی (ره) از محرومان افزود: در ادبیات امام از عبارت مستضعف استفاده می شود و محرومیت ، محصول ضعف و اشکال در برپایی عدالت به شمار می آید.
وی افزود: در ادبیات امام مستضعفان انسان های مستعدی هستند که زیاده خواهی برخی ها ، فقر را به آن ها تحمیل کرده است و امام همیشه از مستضعفان بعنوان ولی نعمتان یاد کرده اند و ایشان همیشه به سبک پیشوایان زندگی کردند ویک تار موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان ترجیح می دادند.
رئیس کمیته امداد گفت : اگر اقتصاد رونق بگیرد ورود نیازمندان به چرخه حمایتی کمیته امداد کاهش می‌یابد.
فتاح، با بیان اینکه مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس به این نهاد توجه ویژه ای دارند ، گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان به معنای قطع حمایت کمیته امداد از آنها نیست .
این نهاد پس از اطمینان کامل از درآمدزایی طرح اشتغال و خودکفایی کامل خانوار تحت حمایت، آنها را از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می کند تا افراد نیازمند دیگر جایگزین شوند.
فتاح با تاکید بر اینکه تسهیلات اشتغال زایی به مددجویانی مستعد پذیرش شغل پرداخت می شود ، گفت: این نهاد با نظارت بر طرح های اشتغال مددجویان در صدد ایجاد مشاغل پایدار است به گونه ای که در نهایت خانوار تحت حمایت به خودکفایی برسد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:بیش از ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
پرویز فتاحدرباره نحوه حمایت از زنان سرپرست خانواده گفت: بیش از یک میلیون نفر از خانواده هایی که خانم ها سرپرست آنها هستند را حمایت می کنیم.
فتاح با تاکید بر اینکه حمایت از زنان سرپرست خانواده از دغدغه های کمیته امداد است، گفت: اگر حمایت از این خانواده ها به شیوه درست و منطقی انجام شود ثمرات زیادی خواهد داشت و اگر انجام وظیفه در این موضوع به صورت کامل انجام نشود، تبعات منفی و آسیب هایی را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه سرپرست خانواده، نان آور خانواده محسوب می شود، گفت: این زنان به دلایل مختلفی مانند طلاق، فوت همسر و یا از کار افتادگی همسر و غیره به عنوان نان آور خانواده هستند.
رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه پرداخت مستمری بخشی از رویکرد حمایت از زنان سرپرست خانواده است، گفت: بحث درمان و بیمه این افراد و بحث آموزش زنان سرپرست خانواده برای اشتغال خانگی از اولویت های ما است.
فتاح با اشاره به آسیب های اشتغال زنان به دور از خانواده گفت: ما اعتقاد نداریم خانم ها برای اشتغال باید از خانه دور شوند چون از بچه ها دور شده و بچه ها رها می شوند و آسیب های دیگری در پی خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانواده شغلی است که در خانه انجام شود، گفت: شعلی که برای زنان سرپرست خانواده ایجاد می کنیم شغلی است که در خانه انجام شود. گلدوزی، خیاطی، تولیدات دستی از این قبیل شغل ها هستند که به اعتقاد من کمیته امداد در این زمینه موفق عمل کرده است.
رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه اولویت ما تکمیل بیمه زنان سرپرست خانواده است، گفت: خوشبختانه بیش از ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانواده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ما بیش از ده سال است که برای این زنان بیمه پرداخت می کنیم. به محض اینکه این افراد ۵۵ ساله شدند بازنشسته محسوب می شوند و یک سوم حقوق و مزایا را دریافت می کنند و دیگر نیازی نیست تحت پوشش کمیته امداد باشند.
فتاح با تاکید بر اینکه همه باید از این خانواده ها حمایت کنیم، گفت: طبق پیشنهادی که به دولت و مجلس داده ایم میخواهیم تعداد زنانی را که تحت پوشش بیمه قرار داده ایم، افزایش دهیم.
بنابر این گزارش سهم هر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد از بودجه دولتی، هدفمندی یارانه‌ها و کمک‌های مردمی به طور متوسط ماهانه ۱۶۰ هزار تومان است.
به گفته پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با توجه به اختصاص بودجه چهار هزار میلیارد تومانی به کمیته امداد، پرداخت سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها و کمک دو هزار میلیارد تومانی مردم، سهم هر مددجوی تحت حمایت از این منابع مالی به طور متوسط ماهیانه بیش از ۱۶۰ هزار تومان است.
وی با بیان اینکه برای توسعه و ادامه روند اشتغال‌زایی مددجویان در سال ۹۷ به اعتبارات قرض‌الحسنه بانکی بیشتری نیاز است ، گفت: پارسال هزار میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یافت و این رقم در سال جاری به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.
رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه هم‌اکنون ۱۵۰ هزار خانوار تحت حمایت فاقد مسکن مناسب هستند ، گفت: از دولت درخواست شده است واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی را – حتی بدون تخصیص بودجه- باهدف تامین مسکن مناسب برای مددجویان در اختیار کمیته‌ امداد قرار دهد.
وی بابیان اینکه برنامه‌ها و سیاست‌های کمیته امداد موجب کاهش آمار طلاق، اعتیاد و بزهکاری‌های اجتماعی در میان جامعه تحت حمایت‌شده است ، گفت: اگر وضع اقتصادی رونق نیابد، تعداد مراجعان به کمیته امداد افزایش می‌یابد و این نهاد باید به آسیب‌های ناشی از افزایش بزهکاری‌های اجتماعی رسیدگی کند که در ایجاد آن نقشی نداشته است.
فتاح با اشاره به اینکه بدنه این نهاد با تغییرات ساختاری ۲۵ درصد کوچک‌ شده است ، خاطرنشان کرد: در آینده نیز نیروی انسانی جدید جذب نمی‌شود تا بدنه کوچک‌تر و چابک‌تر شود.
رئیس کمیته امداد اظهار کرد: شفاف‌سازی عملکرد کمیته امداد با هدف افزایش اعتماد عمومی موجب افزایش ۲۰ درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان از طریق این نهاد شده است.
رئیس کمیته امداد از نمایندگان مجلس درخواست کرد ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی برای افراد نیازمند را افزایش دهند.
Visited 4 times, 1 visit(s) today