دستگیری عامل هتک حیثیت یکی از چهره‌های برجسته بوشهر
دستگیری عامل هتک حیثیت یکی از چهره‌های برجسته بوشهر

خبر استان: شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال پیام در یکی از شبکه‎های اجتماعی موبایلی اقدام به هتک حیثیت و انتشار مطالبی حاوی تهمت و توهین علیه یکی از چهره‎های برجسته استانی می‎کرد.

به گزارش خبر استان، حمیدرضا انصاری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پلیس فتای استان بوشهر در پی شکایت یکی از چهره‌های برجسته استانی مبنی بر هتک حیثیت در فضای مجازی توسط فرد ناشناسی از طریق ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی موبایلی بلافاصله وارد عمل شد.

سرپرست پلیس فتای استان بوشهر افزود: کارآگاهان پلیس فتا بلافاصله با تشکیل تیم عملیاتی اقدامات خود را آغاز کردند که در نتیجه پس از انجام تحقیقات علمی و بررسی‌های تخصصی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به این پلیس فراخوانده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در وهله اول منکر هرگونه جرمی شد اما پس از ارائه شواهد و مستندات لب به اعتراف گشود و گفت مطالب را در یکی از گروه‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر کردم اما هدف از این کارم تخریب شخص خاصی نبوده فقط قصد انتقاد داشتم در حال حاضر نیز طلب بخشش و عفو دارم.

انصاری افزود: پرونده تکمیل و برای سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذی‌صلاح داده شد.

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر گفت:  متأسفانه برخی از شهروندان از این بستر در راستای پخش اخبار کذب و شایعه استفاده می‎کنند که این اقدام موجب پیگرد قانونی است.

وی افزود: بنابراین توصیه می‌شود از انتشار یا ارسال هرگونه خبر یا تصویری که از صحت آن مطمئن نبوده یا دارای بار امنیتی است و ممکن است موجب ایجاد تشویش اذهان عمومی شود خودداری کرده و برای دسترسی به اخبار صحیح و درست به سایت‎های معتبر خبری استانی یا کشوری مراجعه کنید./فارس