بیشترین مبتلایان ایدز  استان بوشهر  مردان و از طریق اعتیاد تزریقی هستند
بیشترین مبتلایان ایدز  استان بوشهر  مردان و از طریق اعتیاد تزریقی هستند

خبر استان:این کارشناس برنامه کنترل ایدز بااشاره به اینکه تاکنون ۱۳۱ نفر از مبتلایان به بیماری ایدز در استان بوشهر جان باخته اند افزود از این تعداد ۱۲۷ نفرمرد و چهار نفر زن هستند.

به گزارش خبر استان,کارشناس برنامه کنترل ایدز و بیماری های آمیزشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: با وجود افزایش مراکز مشاوره و درمان و ارائه خدمات  به افراد  اطلاع رسانی زیادی در این زمینه صورت نگرفته است.  
فاطمه برنجن  در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به فعالیت دو مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری در بوشهر و دشتستان افزود :  مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری مکانی برای ارائه خدمات آموزش، مشاوره، مراقبت، درمان، پیشگیری و کاهش آسیب است که در آن  اطلاعات مراجعان به صورت محرمانه  نگهداری و خدمات مورد نظر نیز به صورت رایگان  ارایه می شود. 
وی اضافه کرد آمارها نشان می دهد از سال ۷۲ تا پایان سال ۹۴ تعداد افراد آلوده  به ویروس اچ ای وی در استان   ۴۷۵ نفر  بوده که از این شمار ۴۲۱ نفرمعادل ۸۸٫۶ درصد مرد و ۵۴ نفرمعادل ۱۱٫۴درصد زن هستند.
برنجن با بیان اینکه بیشترین مبتلایان در رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال هستند اظهار داشت بیشترین آمار مبتلایان به بیماری ایدز با ۴۸٫۸ درصد در رده سنی ۲۵تا ۳۴ سال و ۲۸ درصد نیز در گروه سنی ۳۵تا ۴۴ سال درگیر  این بیماری هستند.
این کارشناس برنامه کنترل ایدز بااشاره به اینکه تاکنون ۱۳۱ نفر از مبتلایان به بیماری ایدز در استان بوشهر جان باخته اند افزود از این تعداد  ۱۲۷ نفرمرد و چهار نفر زن هستند.
برنجن عوامل ابتلا به بیماری ایدز در استان بوشهر را  اعتیاد تزریقی با ۷۹٫۳درصد، جنسی آمیزشی ۱۳درصد، مادر به کودک۱ درصد و نامشخص را  ۶٫۷ درصد عنوان کرد .
وی  با تاکید بر مشارکت همه گروه ها در متوقف کردن همه گیری ایدز گفت دانشگاههای علوم پزشکی برای رسیدن به این اهداف برنامه هایی دارند و تلاش می کنند تا با تمرکز بر مناطق جغرافیایی پنهان مانده و جمعیت های پرخطر موارد آلوده را شناسایی کنند.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما