خبر ی خوب برای سربازان فارع التحصیل رشته های علوم دریایی
خبر ی خوب برای سربازان فارع التحصیل رشته های علوم دریایی

خبر استان:امکان انجام دوره ضرورت خدمت سربازی هنرجویان فارع التحصیل رشته های علوم دریایی درمناطق بومی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فراهم گردید.

به گزارش خبر استان، این خبر را دکتر حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش های فنی وحرفه ای عنوان و گفت : با توجه به هماهنگی های به عمل آمده از طرف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ستاد نیروهای مسلح ، انجام دوره ضرورت خدمت سربازی هنرجویان فارغ التحصیل رشته های علوم دریایی در نداجا در مناطق بومی خود فراهم گردید.
وی گفت : در جلسه مشترکی که در اسفندماه سال گذشته با حضور مهندس زرافشان معاون آموزش متوسطه و دریادار شهرام ایرانی معاون آموزش وتربیت نیروی انسانی نداجا، مدیران کل دفاتر آموزش های فنی وحرفه ای و کاردانش تشکیل گردید، معاون آموزش متوسطه باتشریح برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص توجه به اهمیت موضوع دریا در نظام آموزش وپرورش، به ایجاد تغییرات در برخی کتب درسی متناسب با موضوع دریا و نیز اجرای دومین جشنواره دانش آموزی دریا با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی و تفاهم نامه اخیر معاونت با سازمان بنادر و دریانوردی اشاره و برضرورت حمایت ارگانهای دریایی به منظور کیفیت بخشی به رشته های علوم دریایی متناسب با نیاز بازار کار تاکید نمود.
در این راستا دریادار ایرانی با توجه به نیاز بازار کار از آمادگی نداجابه منظور توسعه وراه اندازی مدارس وابسته دریایی نداجا خبر داد و گفت : در این زمینه پس از مطالعات کارشناسی در کارگروه مشترک سه جانبه با سازمان بنادر ودریانوردی اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.
وی  با اشاره به استخدام قریب الوقوع در نداجا بر ضرورت توجه به بومی گزینی نیرو های فارغ التحصیل رشته های علوم دریایی در نداجا نیز خبرداد.
منبع:مارین نیوز
Visited 1 times, 1 visit(s) today