خبر استان:تجربه عجیبی است که با سرعت خودرو را ترک کرده و با اپلیکشین پارک خودرو تماس بگیرید.

به گزارش خبر استان، ترس از سابیدگى آلیاژ خودروها، نگرانى از خراشیدگى بدنه بر اثر پارک در فضاهاى کوچک، نگرانى از وجود ستون هاى بتونى در پارکینگ هاى خصوصى چند طبقه، و حتى دلشوره همسایگان و رانندگان بى دقت همواره براى گروه‌هاى زیادى از رانندگان نگران کننده بوده استت و لذا به این منظور بسیارى از شرکت‌هاى خودرو سازى همواره به دنبال راه‌هاى کمکى  براى رانندگانى بوده‌اند که در پارک خودرو به ویژه در فضاهاى تنگ مشکل دارند.

خودروهای هوشمندی که با تماس تلفنی مالک خودر را پارک می کنند (+عکس)
 جابی است بدانید یکى از راهکارهاى هوشمندانه‌ ابزار کنترل پارک خودرو، این روزها از طریق موبایل‌هاى هوشمند انجام می شود. در واقع کمک خارجى براى پارک‌هاى سخت در دستان شما قرار دارد. آن هم به واسطه ساعت دیجیتال یا موبایلتان.

 سال ها پیش شرکت “نیسان” طرح مفهومی خودرویى را ارائه کرد، که به صورت خودکار و با کمک گوشى همراه راننده حرکت مى کرد.
طرح مفهمومى این خودرو براى اولین بار در نمایشگاهى در یوکوهاماى توکیو و در دفتر مرکزى نیسان رونمایى شد.

خودروهای هوشمندی که با تماس تلفنی مالک خودر را پارک می کنند (+عکس)

این خودرو بیشتر مناسب محیط هاى شهرى است وبدنه کوچک سه مترى آن مى‌تواند در فضاهاى قوس‌دار به خوبى حرکت کند. با این وجود تا کنون این خودروى در خط تولید انبوه قرار نگرفته است.

 از طرفى چندى پیش، طرح هدایت خودرو از طریق تجهیزات سیار هوشمند، در گروه هاى خودرسازى “بى ام و”و “ولوو” دیده شد. این طرح در گروه‌هاى سازنده “بوش” و “والئو” نیز در حال اجرایی شدن است.”بنز” نیز از این فناوری عقب نمانده و با تبلیغات سنگین قصد دارد قدرت خود را در عرصه بازار به رخ رقبا بکشاند.

بازى بزرگ در این چالش، توسعه نرم افزارهایى است، که به جمع‌آورى داده‌ها از حسگرهاى موجود می‌پردازد. با این روند شاهد ظهور خودروهای بیشتر خودکار با قابلیت کنترل از راه دور هستیم. مزایاى این بسترسازى و سرمایه‌گذارى چیست؟! خودروها خودشان را پارک مى کنند.

آزمایش نمونه اولیه بوش، در شرکت باکسبرگ آلمان، روى مدل “پاسات” شرکت “فولکس واگن” و با کمک گوشی هوشمند آیفون صورت گرفت. تجربه عجیبی است که با سرعت خودرو را ترک کرده و با اپلیکشین پارک خودرو تماس بگیرید.

در یک پارک کاملا خودکار،از داده حسگرهاى پارکینگ، براى وضوح مشخصات محدوده پارک استفاده مى‌شود. سپس یک رایانه براى محاسبه بهترین مسیر با این آمار تغذیه خواهد شد. به لطف فرمان الکتریکى چرخ‌ها با احتساب اندازه‌هاى میلى‌مترى، به سمت محل مورد نظر می‌چرخند.راننده در این میان یک ناظر با موقعیت ایمنى بالا خواهد بود یا حتی می‌تواند در محدوده پارک حضور نداشته باشد.کافی است که در کنترل خودرو، تنها پشت فرمان نشسته یا حتى آن را ترک کرده باشید!

خودروهای هوشمندی که با تماس تلفنی مالک خودر را پارک می کنند (+عکس)
خودروهای هوشمندی که با تماس تلفنی مالک خودر را پارک می کنند (+عکس)

گروه صنعتى بوش با همکارى دانشگاه آکسفورد، در حال طراحى بى‌عیب و نقص این سامانه است که قرار است پیش از پایان همین دهه رونمایى شود. این فناورى در راندن خودروها نیز موثر بوده وصرفا جهت پارک کردن طراحى نشده است.

شاید از نظر بسیارى از کارشناسان و مردم پارک خودرو از طریق یک تلفن هوشمند، یا یک ساعت دیجیتال که روى دست شما بسته شده، چندان مفید وعملى نباشد، اما به نظر مى رسد در آینده نه چندان دور این مدل‌هاى چند وجهى به کمک مردم مى‌شتابد.

۴ اصل در پارک کنترل از راه دور

۱-  مرحله پایه
امروزه خودروی چرخ‌ها را دراختیار شما حرکت مى‌کنند، اما نسل بعدى چرخ‌ها حرکت‌هاى موازى یا معکوس را هم براى پارک انجام خواهند داد که به نظر می‌رسد این فناوری بیشتر گسترش خواهد یافت.

٢- دید تمام وجهى
ناوبرى‌هاى ماهواره‌اى، سیستم مدیریت رادار و حسگرهای آلتراسونیک دیدى کامل و تمام وجهى براى خودرو به وجود مى‌آورند که در کنار کنترل دستى تلفن همراه کامل تر نیز خواهد شد.

٣-نگاه، بى دست!
اطلاعات حاصل از حسگرها در زیرساخت‌هاى جاده اى و سامانه پردازنده کراس چک، به کاربرد فرمان، سرعت و نحوه کارکرد خودرو کمک خواهد کرد.

۴- پارک بى نقص در هر زمان
خودرو به فضاى مورد نظر کشیده شد و به شکلى خودکار خود را خاموش کرده و درها را قفل می‌کند.

منبع:عصر ایران

Visited 1 times, 1 visit(s) today