برداشت از عابر بانکها تا ۵۰۰ هزار تومان
برداشت از عابر بانکها تا ۵۰۰ هزار تومان

خبر استان:مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات: در روزهای پایانی سال سقف برداشت از خودپردازها را برای بانکهای متقاضی تا ۵۰۰ هزار تومان در روز افزایش می دهیم.

به گزارش خبر استان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، ناصر حکیمی در جمع خبرنگاران افزود : این اقدام از ۲۰ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه انجام می شود تا مردم از سیستم بانکی رضایت داشته باشند .
وی ادامه داد : در ایام نزدیک به پایان سال حجم تراکنش های بانکی بال می رود و به طور متوسط روزانه ۱۶۲ میلیون تراکنش از طریق شاپرک و شبکه شتاب انجام می شود.
حکیمی افزود : در روزهای پایانی سال این ارقام تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند و رقم ۲۰۰ میلیون تراکنش در روز دور از ذهن نیست.
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اشاره به اینکه وضعیت شبکه در حال حاضر پایدار است ، گفت : امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و تراکنش های موفق که رقم آنها به ۹۹٫۵ تا ۹۹٫۸ درصد رسیده است ، پایدار باشد.
حکیمی گفت : مشکلی در خصوص شارژ کردن خودپردازها و کارکردن پایانه های فروش وجود ندارد و زیرساختهای لازم در این زمینه فراهم شده است .
وی گفت : حجم بزرگ تراکنشهای بانکی نشان دهنده استفاده کم مردم از اسکناس است.
حکیمی درباره پرداخت های موبایلی گفت : پرداختهای موبایلی به دو روش پرداخت تلفن به تلفن و فراهم کردن زیرساخت پرداخت همراه به صورت شبیه سازی کارتهای بانکی بر روی تلفن همراه صورت گرفته است.
حکیمی افزود : انتظار داریم با توجه به زیرساختهای فراهم شده این پرداختهای موبایلی رشد قابل توجهی داشته باشد.
وی افزود : با توجه به برقراری کشیک در ایام تعطیل و ایام پایان سال مشکل خاصی برای مردم در خرید نقدی و غیرنقدی وجود نخواهد داشت.
حکیمی در خصوص ویزا و مستر کارت گفت : ویزا و مستر کارت شامل تحریم های یکطرفه آمریکا است و خدمات رسمی در کشور ما برای آنها وجود ندارد.
وی درباره بهبود فرایند بانکها در خودپردازها گفت :دست بانکها را برای اسکناس گذاری در خودپردازها باز می گذاریم تا این خودپردازها در کمترین زمان که خالی باشد ، پر شود.
حکیمی درباره رسیدگی به شکایات مردم از خودپردازها در ایام تعطیل گفت : سامانه شکایتی در بانک مرکزی راه اندازی شده است و در صورتی که شماره روی خودپرداز پاسخگو نباشد ، مردم می توانند در این سامانه شکایت بانک مرکزی ؛ شکایت خود را مطرح کنند.
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی درباره پرداخت هزینه از سوی بانکها در خصوص تراکنش های ناموفق گفت : تراکنش موفق بانکها در دامنه ۹۹٫۵ تا ۹۹٫۸ درصد است و اگر بانکی در این دامنه فعالیت کند جریمه تراکنش ناموفق پرداخت نمی کند .
وی ادامه داد : بانکهایی که در پایین تر از این دامنه فعالیت می کنند باید هزینه تراکنش ناموفق را پرداخت کنند.
حکیمی افزود : پرداخت هزینه از طرف بانکها برای تراکنش های ناموفق باعث شده است که رقم بالای ۹۹٫۵ درصد تراکنش موفق در سیستم بانکی ایجاد شود.
Visited 3 times, 1 visit(s) today