واردات هر گونه خودروها با برند آمریکایی و برندهای ثالث و تولیدی آمریکا به کشور ممنوع شد
واردات هر گونه خودروها با برند آمریکایی و برندهای ثالث و تولیدی آمریکا به کشور ممنوع شد

خبر استان: رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع مجلس، شماره گذاری هزار خودروی تولید آمریکا که شماره گذاری آن در گذشته متوقف شده بود، خبر داد.

به گزارش خبر استان ولی ملکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست های متعدد بین کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت، در خصوص واردات خودروهای تولید آمریکا، گفت:روز گذشته اعضای هیئت رییسه و برخی اعضای کمیسیون صنایع و معادن، نمایندگان گمرک کشور، سازمان استاندارد، نیروی انتظامی، وزارت صنایع و معادن و شرکت پرشین خودرو که واردکننده خودروهای آمریکایی است، موضوع واردات خودروهای تولید آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرکت پرشین خودرو نامه ای مبنی بر شماره گذاری خودروهای آمریکایی که در گذشته خریداری شده به رییس مجلس ارسال کرده است، افزود:رییس مجلس از کمیسیون صنایع و معادن درخواست کرد که این موضوع را بررسی کنند و گزارش بررسی ها را به رییس مجلس ارائه دهند.

هیچ نامه ای از سوی دفتر مقام معظم رهبری برای ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی به نیروی انتظامی ارسال نشده است

ملکی ادامه داد:بنده به عنوان رییس کارگروه صنعت کمیسیون بررسی ها را آغاز کردم و به این نتیجه رسیدم که نیروی انتظامی تصمیمات خود برای جلوگیری از واردات خودروهای آمریکایی بدون دلیل مکتوب انجام داده و هیچ بخشنامه  یا نامه ای در این خصوص از سوی دفتر مقام معظم رهبری ارسال نشده است.

وی یادآور شد:نیروی انتظامی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از واردات خودروهای آمریکایی که مصرف زیادی دارند، جلوگیری شود، بر اساس آن در اردیبهشت ماه بخشنامه ای داخلی تنظیم می کند، که از مهرماه جلوی واردات خودروهای تولید آمریکا را بگیرند.

وزارت صنعت خودرو را کالای مصرفی نمی داند

ملکی با بیان اینکه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی که از گذشته ثبت سفارش خودروهای آمریکایی کرده بودند، از مهرماه اجازه واردات نیافتند، افزود:بیشتر خودروهای وارداتی تولید آمریکا BMW بوده و واردات کنندگان در این بخش هیچ تقصیری نداشته اند، چرا که هیچ بخشنامه ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای تولید آمریکایی برای آنها ارسال نشده است.

وی با اشاره به اینکه از دید وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرمایشات مقام معظم رهبری ممنوعیت کالاهای مصرفی است، ادامه داد:وزارت صنعت کالاهای مصرفی را در دو لیست پیوست نوشته است، که یک لیست ۱۴۷ قلم و لیست دیگر ۸۰ قلم است و این وزارتخانه خودرو را کالای مصرفی نمی داند و معتقد است که کالای مصرفی در مدت زمان کوتاهی مصرف می شوند.

پلیس راهور از شماره گذاری هزار خودرو جلوگیری کرده است

ملکی با بیان اینکه بسیاری از وارد کنندگان خودروهای تولید آمریکا برای واردات این خودرو LC باز کرده اند، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به بانک ها، گمرکات و واردکنندگان خودرو اعلام می کرد که واردات خودروهای تولید آمریکا ممنوع است، تا وارد کنندگان LC باز نمی کردند.

وی افزود:حدود ۴۵۰ خودرو توسط پرشین خودرو و حدود ۵۵۰ خودو توسط افراد حقیقی وارد شده است، که مجموعا هزار خودرو شده است و توسط پلیس راهور از شماره گذاری آن جلوگیری شده است.

واردات هر گونه خودروها با برند آمریکایی و برندهای ثالث و تولیدی آمریکا به کشور ممنوع شد

ملکی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان از پول پرشین خودرو در واردات خودروهای تولید آمریکا بلوکه شده بود، ادامه داد:در نشست روز گذشته مقرر شد هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف و شماره گذاری این خودروها که در گذشته واد کشور شده اقدام شود.

رییس کمیسیون صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:از این پس واردات هر گونه خودروها با برند آمریکایی و برندهای ثالث و تولیدی آمریکا به کشور ممنوع شد و وزارت صنعت بخشنامه آن را ابلاغ کرده است.

Visited 1 times, 1 visit(s) today