خبر استان:ندا ال سیف نویسنده عربستانی می نویسد ازخدام امام حسین (ع) یاد بگیرید در مسیر راهپیمایی بین نجف و کربلا،بدون تردیدبار دیگر حاتم طائی را خطاب قرار دادم و گفتم: تو امروز با آنچه که دراین مسیر دیدیم در بخشش وکرامت واخلاق ارزشمند میان عراقی ها ی خدمه ی زوار امام حسین(ع) ، که قابل توصیف نیست حرفی برای گفتن نداری

به گزارش خبر استان، ندا ال سیف نویسنده عربستانی می نویسد ازخدام امام حسین (ع) یاد بگیرید در مسیر راهپیمایی بین نجف و کربلا،بدون تردیدبار دیگر حاتم طائی را خطاب قرار دادم و گفتم: تو امروز با آنچه که دراین مسیر دیدیم  در بخشش وکرامت واخلاق ارزشمند میان عراقی ها ی خدمه ی زوار امام حسین(ع) ، که قابل توصیف نیست حرفی برای گفتن نداری

آنچه مرا وادار به نوشتن این مقاله کرد در واقع روایت شگفت ماندن از شوک مقایسه، بین سخاوت و بخشندگی بی حد و منحصربفردیست که زوار کربلا از نظر جسمی و روانی در مسیر زیارت دریافت می کنند، با آن چیزی است که در کشور ما(عربستان) برای زائران مکه اتفاق می افتد.

در این ناحیه طی ده سال گذشته خدمات ارائه شده از غذا، مسکن، خدمات بهداشتی شروع شده، تا خدمات ماساژ و واکس و تعمیر کفش ها را در برمی گیرد که در بیش از یک موکب همه ی خدمات بصورت رایگان به پیادگان زائر بین نجف و کربلا که حداقل بیش از سه روز  طول می کشد تقدیم می شود، من در مکه تا منا فقط یک قوطی آب آنهم برای یک بار دریافت نکردم. تفاوت بزرگ و شگفتی که میان زوار کربلا و زائران مکه که در اصل قابل مقایسه نیست وجود دارد  (میان زوار کربلا و زائران مکه) در موضوع اول مردم به صورت رایگان به شما خدمت می کنند و در موضوع دوم شما فقط باید همواره دست دعا بسمت پروردگار خود باشید تا بخاطر افزایش سالانه ی قیمت  مسکن، غذا ، حمل و نقل به التماس و گرفتاری نیفتید.
درمسیر  راهپیمایی در حال رفتن  وقتی وضعیت جاده هایی را می بینید که در نتیجه جنگ و فقر کشور با دشت هم سطح شده و بخواهید میان آنها و کشوری توسعه یافته و ثروتمند که میلیون ها حاجی به آن سفرمی کنند به مقایسه ی فکر کنید دچار سرسام می شوید.
در مسیرهای مکه تا مشاعرو منا هنگامی که شما را از راه رفتن خسته شده اید و درشرایط از حال رفتن به روی زمین افتاده یا نشسته اید، برای مثال هیچ انتخابی جایگزین جز اینکه خودتان جبراً به راه رفتن ادامه دهید حتی اگر هلاک شوید برای شما وجود ندارد
در حالی که خدمات رایگان موجود در جاده مسیر راهپیمائی کربلا فراوان است صدها اردوگاه، خیمه و سالن اجتماعات برپاست که در حال مسابقه و رقابت برای خوش آمد گوئی و ارائه بسته های خدماتی برای استراحت و خواب، سرویس غذا و حتی خدمات ماساژ طبیعی برای کسانی که از راه رفتن خسته شده اند به استقبالتان می اید .در این راه پیمایی همه نوع خدمات مورد نیاز عرضه می شود که گاهی باورش مشکل است،علاوه بر مهمانخانه های اختصاصی در توزیع  اقسام غذا و نوشیدنی های سرد وگرم ، امکان تماس رایگان با بستگان تان در هر نقطه ی از جهان در طول مسیر و بصورت شبانه روزی فراهم است
اهالی کشور از همه مناطق عراق با تمام وجود از جان، مال و تجربیاتشان را در خدمت گزاری زوار بسیج کرده اند پزشکان ، مشاوران، میکانیک ها، خیاط ها و حتی افرادی دیگر هستند که شستشوی لباس ی شما را رایگان بعهده می گیرند.
در این خیز و جنبش ملیونی بسمت کربلاء علیرغم سرمای سخت و باران به کارگران نظافتچی وشهرداری نیازی نیست، چون همه مردم عراق از غنی و فقیر، تحصیلکرده و درس نخوانده با همه ی تواضع در خدمت به زوار و ایمان به پیام امام حسین(ع) همت بخرج می دهند و عشق می ورزند.
خیلی دوست داشتم یکی از مسئولان وزارت حج کشورمان( عربستان) می آمد و از نزدیک این پدیده بزرگ جهانی مسالمت امیز علیه افراطی گری و خشونت را می دید و این کرامت و بخشش فوق العاده تماشایی را مشاهده می کرد و بیاید درس های مهمان نوازی و بزرگواری را از مردمی بی آلایش و فقیر که با همه ی توان خود که در تقدیم هرگونه امکانات و خدمات نسبت به زوار لحظه ی درنگ نمی کنند فرا بگیرد


سوالاتی زیادی دارم کاش یک نفر در کشورم به آن پاسخ می داد، آیا سزاوار نیست که ما درحالی که بمراتب از عراق ثروتمند تر هستیم به ارائه این گونه خدمات بپردازیم ؟ آیا  مگر نه اینکه حج فریضه ی است که خدا آنرا برمسلمانان واجب کرده است ؟ آیا شایسته تر نیست که ما همانند این امور را در  خدمت رسانی برای حجاج را در نظر بگیریم ؟
آرزو دارم که بلاد حرمین با مشارکت اجتماعی شهروندان و دولت اینگونه در خدمت حجاج حاضر باشند تا شاید با بهره گیری از این فرصت سیاهی خشونت و تعصب که ظاهرمان را پوشانده است از چهره و ناممان پاک شود .
این نویسنده در پایان نتیجه گیری می کند:واقعاً شایسته است این ایام  ماه (صفر) را  روز صلح جهانی بنامیم و موسسات و سازمانها ی بین المللی را برای حضور در رخداد بزرگ مسالمت آمیز مردمی دعوت کنیم تا گزارش لازم را تهیه کرده و به گوش جهانیان برسانند. که اینجا چه خبر است.
ترجمه:عبدالمجید اورا

منبع:نون الخبری

Visited 1 times, 1 visit(s) today