۷۰ درصد لنج‌های کشور متعلق به بوشهری‌هاست
۷۰ درصد لنج‌های کشور متعلق به بوشهری‌هاست

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: هزار و ۸۵۰ لنج از مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ فروند لنج سنتی کشور در استان بوشهر است.

به گزارش ندای استان،محمد شکیبی نسب بعد از ظهر چهارشنبه در دوره آموزشی حقوق دریایی اظهار کرد: استان بوشهر با داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس نقش مهمی را در عرصه فعالیت‌های دریایی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ بندر تجاری در استان بوشهر خاطرنشان کرد: هزار و ۸۵۰ لنج از مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ فروند لنج سنتی کشور در استان بوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به رتبه دوم بندر بوشهر در تخلیه و بارگیری کالای کانتینری، بیان کرد: این بندر از نظر وزن بار دارای رتبه سوم کشور است.

ساماندهی قایق‌های بی‌هویت

وی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر طی سال گذشته افزود: سال گذشته ۶۴ میلیون تن کالای در کشور تخلیه و بارگیری شد که ۴.۸ میلیون تن مربوط به بنادر استان بوشهر بوده است.

شکیبی نسب با اشاره به وجود سه هزار و ۸۰۰ فروند قایق بدون هویت در استان تصریح کرد: ساماندهی قایق‌های فاقد هویت در استان بوشهر یکی از برنامه‌های مهم است که در دستور کار است.

Visited 4 times, 1 visit(s) today