بوشهر صدرنشین مشاغل خدماتی+آمار
بوشهر صدرنشین مشاغل خدماتی+آمار

ندای استان:به عبارت دیگر، در استان از هر ۱۰۰ نفر شاغل، تقریبا ۶۲ نفر در بخش خدمات مشغول به کار هستند.

به گزارش ندای استان،گزارش اخیر مرکز آمار نشان می دهد سهم بخش خدمات از کل اشتغال در استان بوشهر ۶۲٫۷ درصد و بالاتر از سایر استان‌ها است.

به عبارت دیگر، در استان از هر ۱۰۰ نفر شاغل، تقریبا ۶۲ نفر در بخش خدمات مشغول به کار هستند.

در رتبه دوم، استان تهران با سهم ۶۲٫۵ درصدی قرار گرفته است. این دو استان تنها استان‌هایی هستند که سهم خدمات از اشتغال در آن‌ها به بالای ۶۰ درصد رسیده و بخش جدی بازار کار را تشکیل داده است.

متوسط سهم مشاغل خدماتی از بازار کار کشور ۵۰ درصد می باشد. به عبارتی بوشهر حدود ۱۲ درصد از میانگین کشوری تمرکز بیشتری در این بخش دارد که قابل تامل است.

مهمترین دلیل رواج مشاغل خدماتی، علاوه بر تکنولوژی و فناوری های جدید، زودبازده و کم هزینه بودن این مشاغل است.

بسیاری از افرادی که مایلند زودتر به درآمد برسند، از مشکلات راه اندازی یک کارگاه تولیدی یا دردسرهای شغل کشاورزی باخبرند، به همین دلیل به سمت کسب و کارهای خدماتی می روند چون‌ سرمایه گذاری بالایی نمی خواهد و ریسک پایین تری دارد.

اما نباید از نظر دور داشت که مشاغل خدماتی در مواجهه با شرایط بحرانی و شوک های اقتصادی نظیر کرونا از ثبات و پایداری لازم برخوردار نیستند.

از این رو، ایجاد تعادل در بازار کار خصوصا در استانی مانند بوشهر که با ابر پروژه های صنعتی شناخته می شود، ضروری است و باید از ظرفیت بخش صنعت در عرصه اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی بهره بیشتری برد.

Visited 1 times, 1 visit(s) today