نجات ۲۶ اعدامی در بوشهر
نجات ۲۶ اعدامی در بوشهر

ندای استان:مهرانگیز گفت: در صدد هستیم بقیه زندانیان را نیز به مرحله آزادی برسانیم تا به کانون گرم خانواده‌هایشان برگردند.

به گزارش ندای استان،مهدی مهر انگیز در حاشیه بازدید رییس سازمان زندان ها از بوشهر اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ۴ خانواده نیازمند زندانی بازدید کردیم که مجموعاً از ۸۰ خانواده نیازمند زندانی بازدید به عمل آمد و به درخواست‌ها و مشکلات آن‌ها رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده زندانیان نیازمند در طول سال گذشته به صورت هفتگی صورت می‌گرفته است و این دیدارهای در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری به کلیه مسئولین حوزه‌های قضائی تاکید شده تا به طور مستمر در زندان‌های استان حضور پیدا کنند و درخواست و مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند و تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه داده است از ارفاق‌های قانونی و جایگزین حبس استفاده کنند.

تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

وی با اشاره به آمار آزادی زندانیان در استان بوشهر گفت: درسال گذشته ۱۳۱ نفر از محکومان جرایم غیر عمد با همت مسئولان دستگاه قضائی، مردم، خیرین و شورای راهبردی پتروشیمی ها آزاد کردیم و در گلریزان امسال نیز ۴۶ نفر از زندانیان آزاد شدند که از تعداد ۱۶۱ نفر زندانی محکوم به جرایم غیر عمد نیازمند به کمک، کم می‌شود. البته در صدد هستیم بقیه زندانیان را نیز به مرحله آزادی برسانیم تا به کانون گرم خانواده‌هایشان برگردند.

وی افزود: همچنین در سال گذشته با همت دستگاه قضائی، مردم و معتمدین و خیرین و بخشش اولیای دم تعداد ۲۶ نفر از قصاص رهایی یافتند.

پیشرفت ۸۰ درصدی زندان گناوه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به روند اجرایی و تکمیل زندان شهرستان گناوه اظهار داشت: با تلاش‌هایی که صورت گرفته پروژه زندان شهرستان گناوه در حدود ۸۰ درصد تکمیل شده است که با رئیس سازمان زندان‌های کشور این موضوع مطرح شد و وی در جهت کمک به تکمیل پروژه مساعدت‌ خواهد داشت که امیدواریم به زودی و در ایام هفته قوه قضائیه بتوانیم این زندان را در شهرستان گناوه را افتتاح کنیم تا مردم این شهرستان دسترسی آسان به زندانی خود داشته باشند و مجبور نباشند به شهرستان‌های دشتستان و بوشهر بروند.

در این نشست، رئیس سازمان زندان‌های کشور از اقدامات خوب رئیس کل دادگستری استان بوشهر در راستای کاهش جمعیت کیفری، آزادی زندانیان، کمک به خانواده زندانیان و دیگر اقدامات دیگر تقدیر کرد.