بیشترین باران سهم گناوه شد
بیشترین باران سهم گناوه شد

ندای استان:معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر میزان بارش باران با ۵۳.۶ میلیمتر در شهرستان گناوه ثبت شده است

به گزارش ندای استان،زهرا راستگو در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در سطح استان بوشهر، اظهار داشت: بارش باران در مناطق شرقی و نیمه جنوبی استان بوشهر همراه با وزش باد شدید و رعدوبرق ادامه دارد و در این مدت سواحل استان بوشهر و خلیج فارس مواج و طوفانی است.

وی اضافه کرد: از فردا تا روز پنجشنبه ۹ فروردین با وزش بادهای شمالی، سواحل و فراساحل جنوبی و مرکزی استان بوشهر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

به گفته معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر با شمالی شدن جریانات جوی، دمای هوا در استان کاهش می‌یابد.

راستگو جهت وزش باد را امروز جنوب شرقی تا جنوب غربی، به تدریج شمال غربی با سرعت تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام و بیان کرد: جهت باد از فردا بیشتر شمال غربی با سرعت تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر و خلیج فارس تا ۲٫۵ متر دانست و ادامه داد: ارتفاع موج دریا در استان بوشهر از فردا در سواحل شمالی تا ۱۲۰ و در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

به گفته راستگو بیشترین میزان بارش باران در شبانه‌روز گذشته در گناوه ثبت شده است گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر میزان بارش باران با ۵۳٫۶ میلیمتر در شهرستان گناوه ثبت شده و پس از آن بندر امام حسن علیه‌السلام دیلم با ۴۰٫۶ میلیمتر است.

معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر میزان بارش باران در شهرستان جم ۲۸٫۸، خارگ ۲۵٫۶، برازجان ۱۴٫۲، اهرم ۱۲٫۵، بوشهر ۱۲٫۴ میلیمتر دانست و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۲٫۲ میلیمتر باران در بندر دیر ثبت شده و پس از کمترین میزان باران در عسلویه با ۱٫۲ میلیمتر است.