دولت ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری بوشهر پرداخت کرد
دولت ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری بوشهر پرداخت کرد

ندای استان: شهردار بوشهر گفت: دولت سیزدهم ۳۲ هزار میلیارد ریال در سال جاری از محل اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌های استان برای توسعه طرح‌های عمرانی و خدمات شهری پرداخت کرده که سهم شهرداری بندر بوشهر هفت هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده روز شنبه در آئین افتتاح طرح‌های عمرانی شهرداری بوشهر اظهار کرد: تا پایان سال جاری این میزان کمک های دولت به شهرداری استان به چهل هزار میلیارد ریال بالغ می شود.

وی افزود: این اعتبارات فرصت مهمی برای توسعه عمران و خدمات شهری را فراهم کرده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: رشد روند سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی زمانی محقق می شود که همه مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری برطرف شود که این موضوع را به عنوان یک اصل و اولویت در استان دنبال می کنیم.

محمدی زاده ادامه داد: این که در این دولت شاهد سرمایه گذاری های وسیعی توسط بخش خصوصی در استان هستیم مرهون برداشتن بخش عمده ای از موانع سرمایه گذاری بوده است.

وی یادآور شد: در شهر بوشهر به عنوان مرکز استان، ضرورت سرمایه گذاری در بخش های مختلف خدمات شهری و گردشگری مهم است.

استاندار بوشهر با اعلام این که نیاز است سالانه ۲ طرح مهم و شاخص در بندر بوشهر اجرایی شود، گفت: ترن هوایی ساحلی از پارک سیادت، ایجاد دریاچه خلیج‌فارس و فانوس دریایی از طرح های مهم و شاخص این شهر محسوب می‌شود.

محمدی‌زاده در خصوص ایجاد خروجی دوم بوشهر بیان کرد: اکنون شهر بوشهر دارای یک مسیر ورودی و خروجی است که یکی از کارهای مهم و اساسی ایجاد خروجی و ورودی دوم با مشارکت شهرداری بوشهر است.

وی با اشاره به تکمیل طراحی ساخت خروجی دوم بوشهر تصریح کرد: این طرح به مرحله اجرا نزدیک شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مرکز استان روند توسعه در پیش گرفته است، بیان کرد: الحاق ۴۵۰ هکتار اراضی جدید به شهر بوشهر ظرفیت‌های مهمی برای توسعه این شهر فراهم کرده است.

محمدی‌زاده عنوان کرد: مساحت شبه جزیره بوشهر هشت هزار هکتار است که بیش از نیمی از وسعت آن در اختیار پایگاه‌های نظامی است.

وی با بیان این که چهار هزار هکتار اراضی بوشهر خارج از محدوده نظامی قرار داد، عنوان کرد: الحاق ۴۵۰ هکتار به مساحت شهر بوشهر معادل بیش از ۱۱ درصد از کل مساحت اراضی این شهر ظرفیت مهمی برای توسعه فراهم کرده است.

  • منبع خبر : ایرنا