۲۰ هزار شغل جدید در بوشهر ایجاد شد
۲۰ هزار شغل جدید در بوشهر ایجاد شد

ندای استان:مدیرکل امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۰ هزار شغل جدید در استان بوشهر ایجاد شده است.

به گزارش ندای استان،ضرغام حیدریه روز سه شنبه در نشست با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان بوشهر از اولویت‌های مدیران استان است و استاندار تاکید زیادی بر بهبود فرصت‌های شغلی دارد.

وی از فراهم شدن ۲۰ هزار فرصت شغلی و ثبت در سامانه رصد اشتغال خبر داد و افزود: این میزان اشتغال نسبت به تعهد امسال هشت درصد بیشتر است.

مدیر کل امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر با بیان اینکه تعهد اشتغال امسال استان بوشهر ۱۸ هزار و ۳۳۱ نفر تعیین شده است، ابراز کرد: در ۹ ماه امسال حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف ایجاد شد که هشت درصد نسبت به تعهد امسال افزایش یافته است.

وی هدف‌گذاری اشتغال در سال آینده با توجه به نظر استاندار بوشهر را ۲۵ هزار نفر دانست و بیان کرد: با وجود تأکیدات دولت مبنی بر ثبت فرصت‌های شغلی ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال، ولی برخی از سازمان‌ها و نهاد‌ها و دستگاه‌ها اقدام نمی‌کنند به‌گونه‌ای که پارس جنوبی نسبت به ثبت اشتغال در سامانه رصد اشتغال به‌صورت کامل اقدام نکرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز با بیان اینکه پارس جنوبی تاکنون اشتغال ۳۰۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت کرده است، گفت: از تعهد اشتغال ۱۹ هزار ۸۰۰ نفر سال جاری ۴ هزار اشتغال آن مربوط به پارس جنوبی است.

مصدق کشاورزی از ابلاغ یک‌هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه خبر داد و بیان کرد: ۱۱ نهاد متولی و ۱۵ بانک عامل مسئولیت توزیع و پرداخت این تسهیلات هستند و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور به نشانی tek.mcls.gov.ir اقدام کنند.

وی اضافه کرد: نرخ سود تسهیلات چهار درصد و اولویت با پرداخت با طرح‌های اشتغال زایی و دانش بنیان است و سقف پرداخت برای بخش طرح‌های خویش فرما ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی چهار میلیارد تومان تعیین شده است.