آزادی ۳ محکوم به قصاص در بوشهر
آزادی ۳ محکوم به قصاص در بوشهر

ندای استان:امروز در زندان مرکزی بوشهر مراسم آزادی محکومان به قصاص برگزار شد

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد ظهر امروز در آیین آزادی ۳ محکوم متهم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف از زندان بوشهر با اشاره به تلاش استکبار جهانی از آغاز نهضت امام راحل در سال ۱۳۴۱ برای توقف این نهضت اظهار داشت: تلاش آنان برای جلوگیری از اجرایی شدن احکام الهی، دستورات اسلام، ائمه طهارت علیهم‌السلام است که یکی از آنها استقلال سیاسی است.

دادستان کل کشور اضافه کرد: امروز در سراسر عالم کشوری مستقل‌تر از ایران وجود ندارد و امروز جمهوری اسلامی ایران تمام تصمیمات خودش می‌گیرد و هیچ کشوری در دخالت ندارد.

دادستان کل کشور یکی از اتهامات دشمنان علیه نظام اسلامی ایران را اجرا قصاص دانست و با بیان اینکه قصاص یک حکم الهی، قرآنی ، مترقی و علم حقوق بشر است گفت: در قصاص، نظام و حکومت، هیچ دخالتی ندارد و اولیا دم تصمیم می‌گیرد.

وی احکام اسلامی را مترقی دانست و خاطرنشان کرد: بارها پای چوبه دار قاتل با رضایت اولیا دم بخشیده شده و مدعیان حقوق بشر آدرس اشتباهی به بشریت می‌دهند و دنبال این هستند نگذارند احکام نورانی اسلام در جهان شناخته شود.

موحدی ادامه داد: اگر احکام نورانی اسلام در دنیا شناخته شود ملت‌های دنیا حتی غیر مسلمانان گرایش پیدا می‌کنند، لذا استکبار می‌خواهد از انتشار احکام اسلام جلوگیری کند چون جمهوری اسلامی می‌خواهد احکام اسلامی را به دنیا معرفی شود.

دادستان کل کشور، آزادی سه محکوم به قصاص در زندان مرکزی بوشهر را سند زنده این مهم دانست و بیان کرد: ۳ خانواده‌ای که عزیزشان در یک درگیری و حادثه‌ای به قتل رسیده بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که قاتل را از قصاص نجات دهند.

وی آزادی محکومان به قصاص را یک معروف بزرگ دانست و بیان کرد: این برای اولیا دم که توانسته‌اند چنین تصمیمی بگیرند یک نعمت الهی است چون هر کس قادر نیست چنین تصمیمی بگیرد، این مهم، عمل کردن به حکم قرآن است، درست حکم اولیه آنها اجرایی شدن قصاص است ولی در سوره‌های قرآن کریم موضوع عفو را برای اولیا دم پیشنهاد می‌کند و امروز اولیا دم این ۳ خانواده چنین توفیقی پیدا کردند قطعاً ذخیره دنیا و آخرت آنها خواهد بود.

در این آیین ۳ محکوم به قصاص با حضور دادستان کل کشور، مسئولان قضایی و زندان‌های استان بوشهر، با تلاش شورای حل اختلاف زندان و گذشت اولیا دم پس از ۶ تا ۸ سال حبس، از قصاص رهایی یافتند و به زندگی خود بازگشتند.