مشکل تامین مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید در بوشهر
مشکل تامین مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید در بوشهر

ندای استان:رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: تخصیص نیافتن ارز تامین مواد اولیه، ترخیص بسیاری از مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید و فعالیت های تولیدی بازرگانی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ندای استان،خورشید گزدرازی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن فرآیند خرید ارز، پس از تخصیص به علت عدم ارائه از سوی بانک مرکزی و متعاقب آن از سوی بانک عامل ترخیص بسیاری از مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید و ملزومات اساسی فعالیت‌های تولیدی-بازرگانی با مشکل اساسی مواجه شده است.

وی بیان کرد: با وجود امکان ترخیص ۹۰ درصدی برخی از کالاها بدون خرید ارز از گمرکات، امکان تفکیک ۹۰ درصدی بسیاری از ماشین آلات، ملزومات و ادوات تولیدی به علت یکپارچه بودن آن ها امکان پذیر نیست و در عمل تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی ناکارآمد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون شعار سال تصریح کرد: فرایند ایجاد شده در روند تامین ارز در تعارض با شعار سال بوده و موجبات ضرر و زیان و خسران و در نهایت موجب واردآمدن لطمات جبران ناپذیر به فضای کسب و کار شده است.

گزدرازی ادامه داد: در همین راستا پیشنهاد شده تا ماشین آلات خطوط تولید به صورت مستقیم و یا ادوات که به صورت غیر مستقیم به تولید منجر می‌شود با ارائه پروانه بهره برداری و یا قرارداد منعقده فی مابین تولید کننده با شریک تجاری خود به صوت صددرصدی با دریافت تعهد مبنی بر خرید ارز از گمرکات ترخیص شوند.