جایگاه سوم بوشهر در نرخ بیکاری
جایگاه سوم بوشهر در نرخ بیکاری

ندای استان:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده، درصد نرخ بیکاری در استان به ۷.۳ کاهش یافته است و در این زمینه جایگاه سوم را در کشور داریم.

به گزارش ندای استان،علی باستین در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، بیان کرد: با انجام مجموعه اقدامات دولت و بخش خصوصی درصد نرخ بیکاری استان بوشهر از ۹.۴ در ابتدای استقرار دولت سیزدهم در زمان حاضر به ۷.۳ کاهش یافته است.
وی افزود: استان بوشهر اکنون در نرخ بیکاری جایگاه سوم کشور را دارد و این درحالی است که استان تا قبل از دولت سیزدهم جایگاه ۱۳ را در این بخش داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر عنوان کرد: سال گذشته ایجاد ۲۱ هزار شغل تعهد این استان بود که با تحقق ۱۳۱ درصدی ۳۱ هزار شغل ایجاد شد.
وی اضافه کرد: امسال استان بوشهر تعهد ۱۸ هزار نفر شغل را دارد که تا کنون هشت هزار نفر شغل ایجاد شده و پنج هزار نفر نیز از محل تبصره ۱۶ شغل ایجاد می‌شود.
باستین گفت: هر چند نرخ رشد در کشور ۳.۳ بوده، اما استان بوشهر ۷.۹ درصد رشد داشته و جایگاه اول را در کشور کسب کرده است.
وی گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون در حمایت از بنگاه‌های تولیدی ۱۰۶ واحد راکد احیا شده که نشان از افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی در این استان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: در همین ارتباط براساس ارزیابی که در سطح ملی انجام شد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان در کشور جایگاه دوم را کسب کرد.
وی ادامه داد: همچنین در تکمیل طرح‌های نیمه تمام تولیدی استان بوشهر جایگاه چهارم کشور را کسب کرده است.
باستین گفت: با انجام اقدامات خوبی که در بخش تنظیم بازار انجام شد استان بوشهر از جایگاه ۱۵ در قبل از شروع به کار دولت سیزدهم به جایگاه دوم کشور ارتقا یافت.
وی افزود: این روند در حالی انجام شد که با کمترین نرخ تورم معادل ۴۳ درصد مواجه بوده درحالی که این نرخ در کشور ۴۷.۵ درصد است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یادآور شد: استان بوشهر سال گذشته با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ با پرداخت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان جایگاه اول کشور را کسب کرد.
وی با اشاره به تصویب و ابلاغ اعتبارات در قالب تبصره ۱۸ به استان‌ها در سال جاری، اضافه کرد: سهم استان بوشهر از بند الف این تسهیلات ۷۰۰ میلیارد تومان است که با تلفیق منابع بانکی به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما