کشتی گیر بوشهری تیم ملی انگلیس+عکس
کشتی گیر بوشهری تیم ملی انگلیس+عکس

ندای استان:دانوش جوکار کشتی‌گیر ایرانی تیم بریتانیا در رقابت‌های نوجوانان جهان برای انگلیس به میدان خواهد رفت.

به گزارش ندای استان،رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان در حالی از روز ۱۳ مردادماه در شهر استانبول ترکیه آغاز می‌شود که دانوش جوکار، کشتی‌گیر ایرانی تیم بریتانیا در وزن ۵۵ کیلوگرم برای انگلیس به میدان خواهد رفت.

در همین راستا دانوش جوکار درباره اینکه اصالتاً اهل کجاست و کشتی را در چه سالی آغاز کرده است، گفت: من در بوشهر به دنیا آمدم، اما زمانی که چند ماهه بودم، قبل از تولد ۱ سالگی به انگلیس آمدیم، ولی واقعاً ایران و کشتی را عاشقانه دوست دارم. تقریبا زمانی که ۸ ساله بودم کشتی را در شهر منچستر شروع کردم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ سال سن دارم و کشتی تمام زندگی من است، البته می‌دانم که راه سختی در پیش دارم، اما تمام تلاشم را می‌کنم تا در آینده به موفقیت برسم.

جوکار با بیان اینکه، چون کشتی را دوست دارد سختی‌هایش را تحمل می‌کند، ادامه داد: در چند سال گذشته برای رفتن به تمرین، من و پدرم هر هفته ۵۰۰ کیلومتر در راه هستیم (۶ روز در هفته، هر روز حدود ۹۰ کیلومتر به محل تمرین می‌رویم و به خانه بازمی‌گردیم)، زیرا اینجا نزدیک محل زندگی‌مان باشگاه نداریم.

وی درباره عناوینی که تاکنون به دست آورده است، گفت: تاکنون ۵ بار قهرمان انگلیس و ۵ بار هم قهرمان بریتانیا شده‌ام. همچنین مدال طلای مسابقات قهرمانی ایرلند را در سال ۲۰۱۸ در دوبلین و در رده سنی زیر ۱۵ سال کسب کردم. سال گذشته در اوپن تالین مدال طلا گرفتم و امسال نیز در تالین که بزرگترین تورنمنت کشتی در اروپا با حدود ۲۰۰۰ کشتی گیر از سراسر جهان است، صاحب مدال نقره شدم. در تورنمنت بین المللی اوکراین به عنوان نایب قهرمانی رسیدم و در مسابقات جهانی مدارس زیر ۱۵ سال در بلگراد ۲۰۲۱ روی سکوی سوم ایستادم. در رقابت‌های اوپن سال ۲۰۲۱ لهستان، یونان و آلمان هم قهرمان شدم.

جوکار خاطرنشان کرد: در لیگ ۴ بوندسلیگا آلمان به عنوان جوان‌ترین کشتی گیر لیگ بزرگسالان در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی گرفتم. ۶ لیگ مختلف در آلمان وجود دارد و من در چهارمین لیگ به نام “یوبا لیگ” کشتی می‌گیرم. رویا‌های بزرگی در سر دارم که امیدوارم با تلاش به آن‌ها برسم.

  • منبع خبر : میزان