واگذاری ۶۰۰۰ قطعه زمین مسکونی در استان بوشهر
واگذاری ۶۰۰۰ قطعه زمین مسکونی در استان بوشهر

ندای استان:استاندار بوشهر از تسریع ساخت مسکن در استان خبر داد و گفت: در این راستا طرح‌های ساخت مسکن در قالب گوناگون در حال اجرا است و شش هزار قطعه زمین مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در هفته دولت امسال واگذار می‌شود.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای تأمین مسکن استان بوشهر با حضور اعضا و مسئولان بازرسی و نظارت وزارت راه و شهرسازی، اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در  استان بوشهر را به‌صورت جهادی اعلام کرد و اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان بوشهر در این طرح پای کار هستند.

وی اتحاد و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن را ستود و بیان کرد: ۸ هزار و ۲۳۵ واحد مسکونی در مرحله نخست و در مرحله بعد در هفته گذشته نیز عملیات اجرایی ساخت یک‌هزار و ۱۰۰ مسکن در شهرهای استان بوشهر آغاز شد.

استاندار بوشهر با  بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این واحدهای مسکونی متفاوت است تصریح کرد: ساخت یک‌هزار و ۳۳۳ واحد مسکونی به‌صورت خود مالک و ۱۷۰۰ واحد هم در بخش بافت فرسوده آغاز شده است.

محمدی‌زاده از ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان با مشارکت کمیته امداد، بسیج سازندگی و خیران خبر داد و بیان کرد: در  روستاها نیز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی ساخت واحدهای مسکونی ویژه کارکنان نیروهای مسلح را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در تسریع ساخت واحدهای مسکونی در استان بوشهر یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار زمین دولتی به محدوده شهرهای استان افزوده می‌شود و اکنون ۴۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر بوشهر الحاق شد.

استاندار بوشهر واگذاری یک‌هزار قطعه زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت را یکی دیگر از طرح‌ها دانست و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در هفته دولت شش هزار قطعه زمین مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر به جامعه هدف واگذار می‌شود.